اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برگزاری هفتاد و چهارمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم در تاجیکستان+تصاویر

مراسم هفتاد و چهارمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم با شرکت رئیس جمهور تاجیکستان، مقامات بلند پایه و سفرای خارجی مقیم این کشور در محل پارک «غلبه» شهر دوشنبه، برگزار شد.

برگزاری هفتاد و چهارمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم در تاجیکستان+تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، امروز با حضور رئیس جمهور و مقامات بلند پایه تاجیکستان، سفرای کشورهای خارجی و افسران پایگاه نظامی روسیه مراسم باشکوهی به مناسبت هفتاد و چهارمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم، برگزار شد.

«امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان در این مراسم به جان نثاری های فرزندان میهن دوست تاجیک اشاره و این روز را به بازماندگان این جنگ و مردم صلح دوست این کشور تبریک گفت.

وی افزود: روز 9 می برای نسل های جوان امروز نیز از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا نشانه عالی میهن دوستی و فداکاری و درس بزرگ شجاعت و مردانگی به خاطر حمایت از میهن در این روز به معرض نمایش قرار می‌گیرد.

رحمان گفت: باعث افتخار است که صد ها هزار نفر از فرزندان تاجیکستان پهلو به پهلو با اقوام دیگر در این پیروزی بزرگ سهیم بودند.

وی در پایان بار دیگر به تمام شرکت کنندگان، بازماندگان جنگ و تمام مردم تاجیکستان فرارسیدن «عید غلبه» را تبریک گفته و برای ملت تاجیک سلامتی، صلح، امنیت و وحدت آرزو کرد.

بعد از سخنرانی رئیس جمهور تاجیکستان مراسم تقدیم تاج گل به یاد قربانیان این جنگ برگزار و سپس با شرکت حدود 2700 نظامی نیروهای مسلح تاجیکستان و پایگاه 201 روسیه رژه نظامی برپا شد.

صبح امروز همچنین راهپیمایی «هنگ جاویدان» در شهر دوشنبه برگزار شد که در جریان آن مردم عکس های خویشاوندان خود را که در جنگ دوم جهانی شرکت کردند حمل و به سمت «باغ غلبه» حرکت کردند.

حدود 300 هزار نفر از مردم تاجیکستان در جنگ جهانی دوم شرکت کردند و تنها 92 هزار نفر از این تعداد به میهن بازگشتند.

در حال حاضر در تاجیکستان 242 سرباز باقیمانده از جنگ جهانی دوم حضور دارند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول