اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درخواست فلسطین از کشورهای اروپایی برای دفاع از راهکار دو دولتی

نماینده دائم تشکیلات خودگردان در سازمان ملل ضمن اعلام مخالفت با طرح موسوم به «معامله قرن»، از کشورهای اروپایی درخواست کرد، حامی راهکار دو دولتی برای حل مسأله فلسطین باشند.

درخواست فلسطین از کشورهای اروپایی برای دفاع از راهکار دو دولتی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ریاض منصور» نماینده دائم تشکیلات خودگردان در سازمان ملل از کشورهای عضو اتحادیه اروپا درخواست کرد، در صورتی که طرح آمریکا برای مسأله فلسطین موسوم به «معامله قرن»، راهکار دو دولتی را نادیده بگیرد (کشورهای مذکور) با این طرح مقابله کنند.

بر اساس گزارش شبکه «روسیا الیوم»، وی در دیدار با روزنامه‌نگاران در نیویورک اعلام کرد، طی دیدارهای اخیر در بروکسل، مقامات اروپایی را تشویق کرده به آمریکا اجازه ندهند که بازیگر ارشد روند صلح در منطقه «خاورمیانه» (غرب آسیا) باشد.

ریاض منصور از کشورهای اروپایی خواست، دعوت به برگزاری نشستی بین‌المللی کنند که بر اجماع ملی برای راهکار دو دولتی با هدف حل نزاع فلسطینی-اسرائیلی تأکید کند و شیوه آمریکا برای این مسأله را رد کند.

نماینده فلسطین از کشورهای اروپایی بویژه فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، ایرلند، بلژیک و لوکزامبورگ خواست، فلسطین را به عنوان یک دولت به رسمیت بشناسند.

منصور ابراز امیدواری کرد، روسیه فعالیت‌های دیپلماتیک خود در منطقه را تقویت کند.

وی تأکید کرد، فلسطینی‌ها می‌دانند که در صحنه بین‌المللی همچنان از حمایت خوبی برخوردارند اما در صورتی که دیپلماسی شکست بخورد نبرد به «جنگی دموگرافی (جمعیتی)» تبدیل خواهد شد.

منصور ادامه داد، به نظر می‌رسد طرح آمریکا به دنبال فراهم کردن بهانه لازم برای دولت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است تا اراضی فلسطینی بیشتری را اشغال کند.

«جرد کوشنر» مشاور و داماد رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده؛ پس از ماه مبارک رمضان از معامله قرن رونمایی خواهد شد. سه شنبه (دیروز) روزنامه صهیونیستی «اسرائیل‌هیوم» نزدیک به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بندهای سندی را منتشر کرد که در محافل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی دست به دست می‌شود؛ در این سند تشکیل «فلسطین جدید» بدون سلاح و ارتش مطرح شده است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول