اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تأکید ارتش اردن بر مقابله با هر گونه تهدید، در واکنش به «معامله قرن»

رئیس ستاد مشترک ارتش اردن در واکنش به طرح آمریکایی «معامله قرن» تأکید کرد که اردن، نیروهای مسلح، شهروندان و دستگاه‌های امنیتی آن هیچ گونه دیکته و تهدیدی را نمی‌پذیرند.

 تأکید ارتش اردن بر مقابله با هر گونه تهدید، در واکنش به «معامله قرن»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمود عبدالحلیم فریحات» در جریان بازدید از دانشکده نظامی اردن به ایراد سخن پرداخت و به طرح آمریکایی «معامله قرن» واکنش نشان داد.

فریحات رباره آنچه در سطح جهان و رسانه‌ها درباره معامله قرن گفته می‌شود، تأکید کرد که « اردن با رهبران قدرتمند و بادرایت، نهادها و مردم آن کشوری دارای تاریخ و حاکمیت است و مخالف تمامی تهدیدها و دیکته‌هایی است که با دیدگاه، تمدن و موجودیت آن منافات دارد».

وی افزود که «آنچه درباره این طرح گفته می‌شود و تحلیل و پیش‌بینی‌هایی نیز درباره آن ارائه می‌شود، تنها طرح‌های است که جزئیات، ابعاد و اهداف آن روشن نیست، قوانینی بر روند جهان حاکم است و ملت آگاه اردن و نیروهای مسلح نیز این امور را نمی‌پذیرد و وفاداری ما به وطن و رهبرانمان بی‌حد و مرز است».    

طبق گزارش خبرگزاری اردن «پترا»، فریحات تصریح کرد که نیروهای مسلح اردن همواره در عالی‌ترین سطح آمادگی قرار دارد و آماده تعامل با همه شرایط و چالش‌هاست.

طرح موسوم به «معامله قرن» که از سوی آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح شده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار ۶ میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» است. به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی رئیس جمهوی آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس در این راستا انجام شده است.

دولت آمریکا بیش از یک سال است که اعلام این طرح را به دلایلی به تعویق انداخته و مقام‌های آمریکایی بارها تلویحا تأخیر در اعلام این طرح را به پیروزی نتانیاهو در انتخابات پارلمانی مربوط دانسته‌اند. حزب لیکود به رهبری نتانیاهو در انتخابات سه‌شنبه هفته گذشته موفق شد بیشتر کرسی را در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) از آن خود کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول