اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

واقعا شورای پنجم تبریز چه کاره است؟!

وظیفه شورای شهر تبریز چیست ؟ واقعا شورای پنجم تبریز چه کاره است؟ آنانی که مدعی‌اند به سبب خدمت به مردم شهر پیش قدم شده‌اند و وظیفه نظارتی خود را خوب بلدند چقدر در جنب و جوشند؟

واقعا شورای پنجم تبریز چه کاره است؟!

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، توانمندی افراد با عملگرایی محک می‌شود و از پس وعده و وعیدها عملکرد افراد قابل سنجش است.

در خبرها خواندیم که مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز از آغاز عملیات احداث پل روگذر همسان پل کابلی طی روزهای آینده خبر داده است هر چند زمان دقیق « روزهای آینده» هنوز مشخص نیست و این روزها می‌توانند تا سالیان سال ادامه داشته باشند؛ اما آنچه عیان است طرح نامناسب این موضوع در وضعیت حساس کنونی است! وضعیتی که در آن شهردار تبریز مدعی است پرداخت حقوق کارکنانش از افتخارات غیر عمرانی وی است.

از طرفی رکود عمرانی به همراه نیمه‌کاره ماندن تعدادی از پروژه‌های عمرانی شهر وضعیت بغرنجی را به وجود آورده است. چند طرح جدیدا افتتاح شده شهرداری تبریز از طرح شبدری نامتوازن افلاک‌نما گرفته تا خیابان تبدیل شده به پیاده راه ارک در مقابل گذشته نچندان دور رونق پروژه‌های عمرانی قابل مقایسه نیست حتی به وضوح برخی طرح‌های اجرا شده به خاطر نیاز به کار کارشناسی بیشتر مشکلاتی را به وجود آورده‌اند که نمونه بارز آن بازگشایی امتداد خیابان ارتش جنوبی است که متاسفانه ترافیک منطقه را دوچندان کرده است از اتفاقات جالب اینکه در این مسیر اگر کسی بخواهد از سمت اتوبان شهید کسایی به مقصد خیابان ارتش جنوبی برسد ناگزیر است در وهله اول از دور برگردان واقع در چهارراه سجادیه مارالان با طی مسیری حدودا دو برابر مسیر احداث شده امتداد ارتش جنوبی تغییر مسیر دهد!

آنچه که به‌عنوان مشکلات عدیده و نواقص پروژه‌های عمرانی مد نظر است، پروژه‌های مهمی همچون علت‌یابی توقف مسیرگشایی در بخش حاشیه نشین شهر تبریز و وضعیت اسفناک نیمه تملک شده بافت مرکزی شهر همچون پروژه وسیع میارمیار، طرح مسکوت مانده پارک بزرگ تبریز، نیمه کاره ماندن مسیر چند باندی بلوار دو کمال و موضوعات ملال‌آوری چون میدان بزرگ آذربایجان است که در وعده و وعیدهای آغاز و پایان عملیات عمرانی در «روزهای آینده» محلی از اعراب ندارد!

منطقه 9 شهرداری تبریز با تقاطع غیر هم‌سطح در حال ساخت آن که شاید از اولویت‌های عمرانی تبریز هم به شمار نمی‌رود که به همراه ساختمان نیمه‌کاره رها شده اداری منطقه که گفته می‌شود به‌خاطر عدم تکمیل سقف و برخی الزامات آن در حال از بین رفتن است، گویا رها شدگی  بر سر ساختمان اداره منطقه 5  شهرداری هم  آوار شده است و از دیگر مصائب عمرانی شهر در وضعیت حساس کنونی است.

 این وضعیت اسفناک متاسفانه در حالی مورد بحث قرار می‌گیرد که تبریز از پویایی عمرانی و حتی خدماتی همچون در نظر گرفتن فضای سبز و حل مشکل آسفالت قابل مقایسه با کلان‌شهرهایی همچون مشهد نیست و اگر در گذشته ردای پیش تازی را بر تن کرده بود هم اکنون از وضعیت مترو گرفته تا برخی اقدامات عمرانی پایدار در حد مباهات به اولین‌های صد سال پیش، دیگر چیزی در چنته خود ندارد!

در این بین، وظیفه شورای شهر تبریز چیست؟ و واقعا شورای پنجم تبریز چه کاره است؟ آنانی که مدعی‌اند به سبب خدمت به مردم شهر پیش‌قدم شده‌اند و وظیفه نظارتی خود را خوب بلدند چقدر در جنب و جوشند؟ 

آیا ضعف مدیریت شهری نشان از ضعف شورای پنچم تبریز نیست؟ مطالبه عمومی مردم از اعضای شورای شهر تبریز با توجه به دادن وعده‌های آنچنانی از طرف مجموعه شهرداری تبریز همچون انقلاب عمرانی و یا وعده آغاز فلان طرح عمرانی با وجود پروژه‌های برجا مانده یا نیمه‌کاره افتتاح شده حتما بر دوش سنگینی می‌کند و با سر فرو بردن زیر برف و ندیدن مشکلات شهری و عدم توسعه همگون هرگز صورت مسئله پاک نخواهد شد.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول