اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر تبریز رها است/ حمایت سیستماتیک از ساخت و ساز غیرمجاز

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز تقریبا رها شده و حتی بعضا به‌صورت سیستماتیک حمایت می‌شوند.

ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر تبریز رها است/ حمایت سیستماتیک از ساخت و ساز غیرمجاز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فرج محمد قلیزاده ظهر امروز در جلسه شورای شهر تبریز اظهار داشت: ساخت و سازهای غیرمجاز تقریبا رها شده است و حتی بعضا به‌صورت سیستماتیک حمایت می‌شوند.

وی ادامه داد: به‌طور مثال در زمان اعمال تخفیف‌های موردی و فصلی از ساخت‌ و سازها همان میزان نیز برای متخلفان ماده 100 نیز اعمال می‌شود و گاها در مناطقی ساختمان‌هایی  ۵-۴  طبقه بدون رعایت کوچک‌ترین ضوابط ساخته می‌شود ولی برای مقابله با این ساخت و سازها باید شهرداری توسط مراجع ذی‌صلاح حمایت شود، ساخت و سازهای مجاز باید حمایت شوند و کسانی که ابتدایی‌ترین قوانین معماری و شهرسازی را رعایت نمی‌کنند طبق قانون برخورد شود.

قلیزاده در ادامه گفت: در گذشته در شهرها پلیس ساختمان وجود داشت که متاسفانه منحل شده است و نیاز است پلیس ساختمان مجددا تشکیل شده و به تجهیزات روز مجهز شوند تا بتوانیم در مقابل ساخت و ‌سازهای غیرمجاز بایستیم.

شهرداران مناطق در قبال ساخت و ساز غیرمجاز جریمه شوند

 غلامحسین مسعودی ریحان رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این خصوص گفت: باید مشخص شود که چگونه در مقابل ساخت‌ و ساز جای غیرمجاز وارد عمل شویم همچنین باید طرحی از طرف شورا تصویب شود که در هر منطقه‌ای که ساخت و‌ ساز غیر مجاز صورت گیرد شهردار منطقه و عوامل دخیل جریمه شوند.

وی ادامه داد: در مقابل ساخت‌ و سازهای غیرمجاز نمی‌شود مقاومت کرد، چرا که مهاجرت از روستاها و شهرهای کوچک نیازمند ساخت و ساز است، باید شهرداری محل‌هایی برای ساخت و ساز مهاجران در نظر گرفته تا این مهاجران در آن منطقه و شهرک نسبت به ساخت و‌ ساز اقدام کند و باید تمام دستگاه‌های ذی‌ربط برای این کار اعلام آمادگی کنند.

محرم محمدزاده دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز در ارتباط با لزوم ایجاد شهرک امن در تبریز تصریح کرد: بحث ‌در این مورد است که محل‌هایی ایجاد شود تا در صورت بروز زلزله و تخریب ساختمان‌ها به آن محل پناه ببریم.

وی ادامه داد: باید شهرکی ایجاد شود تا خانه‌هایی با استحکام بنا قوی ایجاد شود و افرادی که در این خانه‌های غیر مستحکم ساکن هستند به آن شهرک انتقال یابند.

فریدون بابایی‌اقدم عضو شورای اسلامی شهر تبریز در مورد الزامات آزادسازی بستر و حریم مهرانه‌رود نیز گفت: شهرداری تبریز در سال‌های گذشته بستر مهرانه‌رود را کف‌سازی و ساماندهی کرده است.

وی بیان کرد: باید در بحث رهاسازی مسیر رودخانه‌ها شهرداری اقدام کند و جایی که نیاز است دیگر دستگاه‌ها نیز وارد عمل شوند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: در هنگام بروز حوادث اقدامات ما آنچنان که باید تاثیرگذار باشد، نیست و مهرانه‌رود یکی از مکان‌هایی است که هنگام بروز سیل مشکلاتی برای شهر تبریز به‌وجود می‌آورد.

بابایی‌اقدم افزود: در بحث مهرانه‌رود دو راهکار وجود دارد اول اینکه  دبی مهرانه‌رود را افزایش دهیم و راه حل دوم آزادسازی مسیر این رودخانه از فضای سبز ایجاد شده است و پیشنهاد این است که با عمق دادن به مهرانه رود دبی این رودخانه افزایش یابد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز اعلام کرد: احداث پل دانشجو، مسیر مترو، بیلبورد، پل بازار جواهر، آب نما پارک‌های طولی کف‌سازی‌های گسترده و مبلمان شهری و... در مسیر و بستر مهرانه‌رود احداث شده‌اند که در مواقع بروز سیل مشکل آفرین خواهد بود.

 

 

انتهای پیام/60002/س/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول