اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

روزه‌خواری عمدی در ملاء عام بی‌حرمتی به ماه رمضان و مشمول مجازات قضایی است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: روزه‌خواری عمدی در ملاء عام بی‌حرمتی به ماه مبارک رمضان است و باید مورد مجازات قضایی قرار گیرد.

روزه‌خواری عمدی در ملاء عام بی‌حرمتی به ماه رمضان و مشمول مجازات قضایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان چون همه مسلمانان مهمان خدا هستند همه رفتارها تغییر می‌کند و مثبت می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: هر عملی که در ماه مبارک رمضان انجام بگیرد همگی باعث ثواب است.

حسینی‌شاهرودی در ادامه تصریح کرد: اهمیت ماه رمضان را در خودسازی انسان‌ها چه از نظر جسمی و چه از نظر روحی و نزول قرآن کریم به عنوان راهنما و کتاب زندگی است.

وی افزود: وظیفه امر به معروف و نهی از منکر جلوگیری از وقوع جرم و ارشاد و راهنمایی مردم است.

حسینی‌شاهرودی تاکید کرد: باید از ظرفیت‌های ماه مبارک رمضان برای آماده‌کردن مردم در اجرای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ماه رمضان را تمرینی برای سلامت جسم و روح و سلامتی انسان دانست.

وی به حفظ حرمت ماه رمضان در  جامعه اشاره کرد و افزود: کسی نمی‌تواند در ملاء عام و عمدا روزه‌خواری کند و حرمت این ماه مبارک و مسلمانان را زیر پا بگذارد و اگر تظاهر به روزه‌خواری به صورت علنی باشد باید مورد مجازات قضایی قرار گیرد.

حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: تنها وظیفه نیروی انتظامی نیست که به روزه‌خواران تذکر دهد بلکه جامعه باید با افراد خاطی و روزه‌خوار برخورد کرده و آنها را نهی از منکر کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: هرکسی هر مسؤولیتی که دارد باید آن را اجرا و فرهنگ مردم را به سمت ارزش‌های بهتر هدایت کند و فضای معنوی شهر را به سمت ماه مبارک رمضان سوق دهند.

انتهای پیام/2330/79

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول