اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

دلهره 188 خانوار «قلعه‎قافه» از رانش؛ به‎دنبال جابه‎جایی روستا نیستیم

فرماندار مینودشت با اشاره به خسارت رانش به منازل مسکونی «قلعه‎قافه» گفت: ما به‎دنبال جابه‎جایی این روستا نیستیم و بنیاد مسکن درصدد است زمین‎های ایمن را در بخش‎های دیگر از روستا شناسایی کند تا افراد حادثه‎دیده در آن نقاط اسکان یابند.

دلهره 188 خانوار «قلعه‎قافه» از رانش؛ به‎دنبال جابه‎جایی روستا نیستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدرضا طباطبایی ظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: متأسفانه بر اثر رانشی که در مرحله قبلی در مینودشت رخ داد برخی از روستاهای مینودشت دچار خسارت شدند که در این میان روستای «قلعه‎قافه» بیشترین خسارت را متحمل شد.

وی ادامه داد: 188 منزل مسکونی در این روستا با شدت‎های مختلف آسیب دیده و تخریب شده است.

فرماندار مینودشت اضافه کرد: از بین 188 منزل مسکونی حادثه‎دیده در روستای «قلعه‎قافه»، خسارت برخی از واحدهای مسکونی زیاد نبوده اما در نقطه‎ای قرار دارند که ایمنی لازم را ندارد.

طباطبایی تأکید کرد: مشکل در قلعه‎قافه، بحث زمین است که قبل از آن باید آزمایش خاک انجام شود و با اهدای زمین‎ به افراد حادثه‎دیده، بازسازی منازل آغاز  می‎شود.

وی تأکید کرد: در حال حاضر پیش‎بینی شده که خانوارهای آسیب‎دیده از رانش، منزل مسکونی اجاره کنند و دولت هم تقبل اجاره‎بهاء را برعهده گرفته است.

فرماندار مینودشت با اشاره به وعده اتاق بازرگانی کشور مبنی بر بازسازی مسکن یک روستای آسیب‎دیده استان گلستان بر اثر رانش گفت: ما درصدد هستیم این اتفاق در روستای قلعه‎قافه بیفتد، در این خصوص هم فعلاً صحبت‎های اولیه صورت گرفته و امیدواریم این مهم تحقق یابد.

طباطبایی، ابراز امیدواری کرد از ظرفیت خیرین در بازسازی و بهسازی منزل مسکونی خسارت‎دیده از رانش استفاده شود و ابراز کرد: از خیرین می‎خواهیم به یاری مردم حادثه‎دیده از رانش بشتابند تا از آلام و مشکلات مردم حادثه‎دیده کاسته شود.

وی متذکر شد: از مردم هم انتظار داریم در این زمینه همکاری بیشتری با ما داشته باشند تا بتوانیم گام‎های مؤثری در روستاهای رانش‎یافته و در معرض رانش برداریم.

فرماندار مینودشت بیان کرد: ما به‎دنبال جابه‎جایی روستای قلعه‎قافه نیستیم و بنیاد مسکن درصدد است زمین‎های ایمن را در بخش‎های دیگر از روستا شناسایی کند و افراد حادثه‎دیده در آن نقاط اسکان یابند تا اصل روستا جابه‎جا نشود مگر آنکه نظر گزارش اولیه پژوهشکده سوانح طبیعی، جابه‎جایی کل روستا باشد.

طباطبایی همچنین به وقوع رانش دوباره در منطقه «صفی‎آباد» قدیم مینودشت خبر داد و یادآور شد: خوشبختانه این حادثه خسارت جانی نداشت، بر اثر رانش آب، برق و گاز حدود 17 روستای این منطقه قطع شده بود که با اقدامات صورت‎گرفته قطعی برق و آب حل شده و تلاش برای وصل شدن گاز ادامه دارد.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول