اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

خسارت 520 میلیارد تومانی سیل و طوفان به اصفهان

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: خسارت ناشی از جاری شدن سیل در برخی شهرهای استان و بارش برف سنگین در فریدونشهر و طوفان شن در نائین بالغ بر 520 میلیارد تومان برآورد شده است.

خسارت 520 میلیارد تومانی سیل و طوفان به اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از فریدونشهر، منصور شیشه فروش عصر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به اینکه استان اصفهان با توجه به بارش‌های سال زراعی جاری یک خشکسالی 15 ساله را پشت سر گذاشت اظهار کرد: در پی بارش‌های سال زراعی جاری خساراتی را متحمل شدیم که البته باید این تهدیدها را به فرصتی برای پیشگیری از حوادث تبیدل کنیم.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در سال زراعی جاری تاکنون در سرشاخه‌های زاینده‌رود (ایستگاه کوهرنگ) دو هزار و 126 میلیمتر بارش به ثبت رسیده که نسبت به مشابه سال قبل 230 درصد و نسبت به متوسط بلند مدت 63 درصد افزایش داشته است، افزود: اکنون حجم آب سد زاینده به 586 میلیون متر مکعب رسیده است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد و ممکن نیست هر سال ترسالی باشد، بیان کرد: باید در مصرف آب نهایت صرفه‌جویی را انجام دهیم.

شیشه فروش با بیان اینکه در استان‌‌های شمالی و جنوبی کشور و استان اصفهان در پی بارش‌ها خساراتی تحمیل شد، اذعان کرد: خسارت ناشی از جاری شدن سیل در برخی شهرهای استان و بارش برف سنگین در فریدونشهر و طوفان شن در نائین بالغ بر 520 میلیارد تومان برآورد شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه مدیریت بحران استان توانست بحران را مدیریت کند و از تکرار حادثه سیل دروازه قرآن شیرار در اصفهان جلوگیری کند، گفت: باید در طول سال دوره‌های آموزشی و مانور عملیاتی برای تقویت نیروهای اعضای ستاد بحران برگزار شود.

وی تأکید کرد: مدیریت بحران به معنای پایش، نظارت، پیش‌بینی و پیشگیری است که نتیجه آن جلوگیری از آسیب‌های مخاطرات طبیعی است؛ آبفای اصفهان با پیش‌بینی از بروز سیلاب در رودخانه خشک دهاقان جلوگیری کرد.

شیشه‌فروش با بیان اینکه پس از وقوع سیل نیرو از دستگاه‌های مختلف استان به همراه 200 دستگاه ماشین آلات سنگین برای خدمت به مردم سیل‌زده در این استان‌ها اعزام شدند، گفت: تاکنون بیش از 150 کامیون کمک‌های غیر نقدی به استان‌ خوزستان و 100 کامیون به استان لرستان ارسال شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه فریدونشهر به جهت موقعیت جغرافیای به بام ایران معروف است، گفت: جمع خسارات ناشی از سیل و برف و طوفان در استان اصفهان جمع‌بندی و به قرارگاه نوسازی و بازسازی کشور ارسال شده است.

وی افزود: وزرات جهاد مصوب کرده که خسارات بخش کشاورزی و دامی را پرداخت کند و باید دو کارگروه جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن در شهرستان تشکیل و برای دریافت سهم خسارت ورود پیدا کنند.

انتهای پیام/63071/ک20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول