اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

افتتاح مرکز مشاوره پیوند آموزش و پرورش در دماوند

مرکز مشاوره پیوند اداره آموزش و پرورش همزمان با روز روان‌شناس و مشاور در شهر دماوند افتتاح شد.

افتتاح مرکز مشاوره پیوند آموزش و پرورش در دماوند

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، ظهر امروز مرکز مشاوره پیونده آموزش و پرورش دماوند با حضور معاون پرورشی اداره‌‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران و جمعی از مسؤولان در محل دارالقرآن قدر دماوند افتتاح شد.

مهرداد پورفتحی، رئیس آموزش و پرورش دماوند در حاشیه این مراسم، ضمن تبریک روز مشاوره و روانشناس اظهار کرد: در جامعه امروزی، بحث آسیب‌های اجتماعی از موارد قابل طرحی است که همه ما در صدد پیشگیری از آنها هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشترین قشر جامعه زیرپوشش آموزش و پرورش است، احساس کردیم که یک مرکز مشاوره تحصیلی و خانواده که زیرمجموعه این نهاد باشد، ضروری به نظر می‌رسد.

*پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی؛ هدف مرکز مشاوره

رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند ادامه داد: به این ترتیب در محل دارالقرآن قدر دماوند اقدام به راه‌اندازی مرکز مشاوره در جهت مشاوره تحصیلی و خانواده کردیم.

پورفتحی اضافه کرد: در این راستا با توجه نشست‌های متعدد شورای آموزش و پرورش و تأکید فرماندار دماوند در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، این مرکز مورد افتتاح قرار گرفت.

وی عنوان کرد: مرکز مشاوره پیوند همه دانش‌آموزان را مورد پوشش قرار می‌دهد و مدیران مدارس می‌توانند دانش‌آموزانی که با اختلالات یادگیری مواجه هستند را به این مرکز ارجاع دهند.

*ارائه خدمات مشاوره با تعرفه دولتی انجام می‌شود

رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند تصریح کرد: ما در این مرکز از مشاوران منطقه در بحث تحصیلی استفاده می‌‌کنیم؛ همچنین در نوبت عصر در این مرکز، مشاوره خانواده شامل خانواده و ازدواج، کودک و بزرگسال، اختلالات رفتاری و مهارت‌های زندگی به افراد ارائه خواهد شد.

پورفتحی بیان کرد: یکی از مواردی که در کشورهای پیشرفته به آن می‌پردازند، بحث روان‌سنجی، اجرای تست هوش و شخصیت است که با توجه به وجود اتاق کودک در این مرکز، مسائل روانشناختی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی گفت: ارائه خدمات در این مرکز مشاوره با تعرفه دولتی انجام می‌شود، البته در مواردی مانند آزمون‌های مختلف هزینه متفاوت خواهد بود.

*هنوز استفاده از مشاور در بین خانواده‌ها رایج نشده است

رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند با بیان اینکه ما نیاز به تجهیزات بیشتر از جمله اتاق بازی کودک پیشرفته‌تری داریم، گفت: ما در شهر شاهد تابلوهای مشاور املاک و اتومبیل زیادی هستیم، اما متأسفانه هنوز استفاده از مشاور در بین خانواده‌ها رایج نشده است.

پورفتحی عنوان کرد: با توجه به راه‌اندازی این کلینیک تخصصی، توصیه ما به خانواده‌ها، حضور در این مرکز و استفاده از خدمات آن است؛ در این خصوص سایتی طراحی شده و نوبت‌دهی نیز به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: این مرکز دارای 6 اتاق در جهت آموزش گروهی، اتاق انتظار، بازی کودک و مشاوره فردی است؛ علاوه بر این از حضور مشاوران تغذیه صدا و سیما نیز در مرکز مشاوره پیوند استفاده خواهیم کرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند تصریح کرد: با توجه به وضعیت مناسب اجتماعی و فرهنگی دماوند و همچنین تغییرات فرهنگی، نیاز است که به برگزاری نشست‌های خانواده به صورت عمومی بپردازیم که پیش از این نیز با استقبال خوبی مواجه بود.

انتهای پیام/67015/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول