اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

دانشگاهیان به طرح «جهاد همبستگی ملی» پیوستند

بسته‌های دارو و کمک‌های شماری از دانشگاهیان به مناطق زلزله‌زده جنوب کشور ارسال شد.

دانشگاهیان به طرح «جهاد همبستگی ملی» پیوستند

عبدالرحمان رستمیان، از خیران دامغانی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دامغان درباره اهمیت طرح «جهاد همبستگی ملی» در بازسازی مناطق سیل‌زده اظهار کرد: در بحث زلزله بیشتر پزشکان به مناطق زلزله‌زده در کنار ارتوپدها اعزام می‌شوند، ولی در بحث سیل بیشتر گروه‌های پزشکان داخلی به میدان می‌روند.

رستمیان با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران دانشگاه معین برای شهرستان سوسنگرد است، اضافه کرد: این تقسیم‌بندی را در توازن در اعزام نیرو متناسب با نیازهای مناطق انجام دادیم و دانشگاه را به سمت کمک بردیم.

وی با بیان اینکه یک روز از حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران که داوطلب بودند را به سیل‌زدگان اختصاص دادیم، تصریح کرد: بسته‌های دارو و کمک‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران به مناطق زلزله‌زده جنوب کشور ارسال شد و کمک‌های غیرنقدی را هم جمع کردیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران با تأکید بر اینکه این هزینه را از حقوق شخصی داوطلبان همکار در دانشگاه اخذ کرده و به مناطق سیل‌زده فرستادیم، اضافه کرد: این کمک‌ها کماکان ادامه دارد و در حال جمع‌آوری هستیم.

رستمیان با اشاره به اینکه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران در کشور خودش را دوران دفاع مقدس نشان داده است، تصریح کرد: در بحث حوادث غیرمترقبه همه آماده‌اند و تیم‌های زیادی داشتیم و به‌محض اعلام نیاز به مناطق سیل‌زده فرستادیم.

وی با بیان اینکه پرستار و پزشک هم به این مناطق فرستادیم، اظهار کرد: نیروهای داوطلب ما بیشتر از نیاز این مناطق بودند و آمادگی چند برابر اعزام نیرو را داشتیم؛ الآن هم آماده‌ایم که این کار را انجام دهیم.

به گزارش فارس؛ طرح «جهاد همبستگی ملی» با هدف کمک به هم‌وطنان سیل‌زده آغاز شده و یک دعوت ملی از همه هم‌وطنان برای مشارکت و کمک در حل مشکلات مردم مناطق سیل‌زده است.

در این طرح، آحاد مردم با محوریت مساجد در تأمین یک «خانه»، هر بانک در ساخت و تعمیر و تجهیز یک «مدرسه» و هر کاسب هم در تأمین یک قلم کالای اساسی برای خانواده‌های سیل‌زده کمک خواهد کرد.

همه پایگاه‌های مقاومت بسیج در سراسر کشور در اجرای این طرح آمادگی و همکاری خواهند داشت.

انتهای پیام/75035/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول