اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاکایف: کره جنوبی یکی از 10 کشور مهم برای قزاقستان است

رئیس جمهور قزاقستان، کره جنوبی را یکی از 10 کشور اولویت‌دار برای کشورش اعلام و بر همکاری با این کشور در حوزه‌های تجاری، سرمایه گذاری و فناوری تاکید کرد.

تاکایف: کره جنوبی یکی از 10 کشور مهم برای قزاقستان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «مون جه این» رئیس جمهور کره جنوبی که در قالب یک سفر رسمی برای اولین بار وارد قزاقستان شده با «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

رئیس جمهور قزاقستان ضمن سخنانی در این ملاقات از کره جنوبی به عنوان یکی از 10 کشور اولویت دار برای کشورش نام برد.

وی گفت: امروزه میان قزاقستان و کره جنوبی همکاری‌های تجاری و اقتصادی در حال رشد بوده و طی دوران استقلال تعاملات میان 2 کشور توسعه و در یک سطح جدید همکاری تقریبا در تمامی جهات قرار دارد.

تاکایف در ادامه به وجود و فعالیت کمیسیون همکاری‌های تجاری و اقتصادی، شورای تجاری، رژیم بدون روادید برای شهروندان 2 کشور و خطوط مستقیم و منظم هوایی و تجارت متقابل در حال رشد 2 کشور اشاره و گفت: مبادله تجاری میان 2 کشور طی یک سال گذشته در مقایسه با سال 2017 بیش از 2 برابر رشد داشته و 4 میلیارد دلار بوده است.

وی کره جنوبی را از لحاظ رشد همکاری‌های تجاری، سرمایه گذاری و فناوری از جمله 10 کشور مهم برای قزاقستان اعلام کرد و گفت: ما علاقه‌مند به تعمیق بیشتر همکاری و جستجوی امکانات جدید برای تحقق این هدف هستیم.

تاکایف افزود: همکاری‌های قزاقستان و کره جنوبی در زمینه سرمایه گذاری در حال توسعه بوده و تنها حجم سرمایه گذاری‌های مستقیم این کشور در اقتصاد قزاقستان حدود 7 میلیارد دلار است.

رئیس جمهور قزاقستان تصریح کرد: شرکت‌های کره‌ای با موفقیت در صنایع غذایی، معدن، خودرو سازی و سایر حوزه‌ها کار و فعالیت می‌کنند که این امر سیگنال مثبتی برای سایر شرکت‌های کره‌ای علاقه مند به سرمایه گذاری در قزاقستان است.

تاکایف در بخش دیگری بر سهم شهروندان قزاقستان مقیم کره در توسعه روابط فرهنگی و بشردوستانه میان 2 کشور اشاره کرد.

وی در این خصوص گفت: روشن است که کره‌ای‌ها از جمله 10 قوم نسبتا بزرگ در قزاقستان به شمار می‌روند و تعداد شهروندان قزاقستان از جمله ملیت کره‌ای بیش از 100 هزار نفر را تشکیل می‌دهد.

تاکیاف گفت: به طور طبیعی دولت قزاقستان از هویت ملی و فرهنگی برادران کره‌ای ما حمایت می‌کند.

رئیس جمهور قزاقستان در پایان سخنان خود از همتای کره جنوبی خود برای بازدید از این کشور قدردانی و بر اهمیت قابل توجه این سفر برای توسعه بیشتر همکاری میان 2 کشور تاکید کرد.

وی گفت: به تقویت بیشتر همکاری 2 کشور، جذب سرمایه گذاری و فناوری‌های کره جنوبی به قزاقستان کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول