اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

حوزه علمیه خواهران آماده همکاری با مساجد/ لزوم حل مشکل کمبود روحانی

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران گفت: حوزه‌های علمیه خواهران آماده همکاری با کانون‎های فرهنگی و هنری مساجد کشور هستند.

حوزه علمیه خواهران آماده همکاری با مساجد/ لزوم حل مشکل کمبود روحانی

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور امروز چهارشنبه با آیت‌الله مرتضی مقتدایی رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران دیدار کرد.

 

براساس این گزارش،‌ آیت‌الله مرتضی مقتدایی در این دیدار اظهارداشت: در مساجد خیلی کارهای مهمی می‌توان انجام داد و ائمه جماعات نسبت به مساجد و وظیفه خود در این زمینه نباید غافل باشند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران افزود: کمبود روحانی در مساجد و همچنین تقویت روحانیان با توجه به نیازهای کنونی، از مسائلی است که باید موردتوجه قرار گیرد چرا که خیلی از مساجد در شهرستان‌ها روحانی و امام جماعت ندارند و این دغدغه‌ای همگانی به شمار می‌آید.

وی تأکید کرد: ائمه جماعت مساجد درگذشته وقت زیادی در مسجد صرف می‌کردند و پیش و پس از نماز به صحبت و پاسخگویی به سؤالات مردم می‌پرداختند اما هم‌اکنون این مسئله مشاهده نمی‌شود.

 

مقتدایی اهتمام به مسجد و ارتباط و انس با مردم را بسیار تأثیرگذار عنوان کرد و گفت: عملکرد روحانیان در ذهن مردم باقی می‌ماند و اگر ائمه جماعت پس از نماز با نمازگزاران در ارتباط باشد، تأثیر فراوانی خواهد داشت.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: کانون‌های فرهنگی مساجد ارزش زیادی دارند و نوجوانان و جوانان در چنین کانون‌های منتسب به مسجد که مقدس هستند، باید آموزش‌های لازم را ببینند چرا که این افراد مبلغ مسجد هستند.

وی از مسجد به‌عنوان جایگاه تعلیم و تربیت یادکرد و گفت: کسانی که به مسجد می‌آیند باید خود را عضو این مکان مقدس بدانند و مقید و وابسته به مسجد باشند، یعنی اگر کسی یک روز به مسجد نیاید باید عدم وجود وی احساس شود.

مقتدایی عملکرد کانون‌های مساجد را بسیار مطلوب خواند و بیان داشت: کارهای خوبی توسط کانون‌های مساجد انجام‌گرفته و امیدواریم بتوانند وظیفه خود را به‌خوبی انجام دهند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران بهره‌گیری از خدمات آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران را مفید دانست و گفت: اگر برنامه‌ریزی شود خواهران طلبه می‌توانند در مسجد حضور یافته و به تبلیغ و آموزش دینی بپردازند.

وی افزود: خدمات بسیار زیادی توسط حوزه علمیه خواهران انجام‌گرفته و پیشرفت‌های فراوانی داشته‌اند. برخی مراجع تقلید پس از شنیدن گزارش‌های حوزه علمیه خواهران، از این اقدامات بسیار خرسند هستند.

اخذ مجوز تأسیس هزار مهدکودک در مساجد

حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی نیز در این دیدار گفت: ستاد عالی کانون‌های مساجد در سال ١٣٧١ تأسیس شد و تاکنون ٢٤ هزار کانون در مساجد شکل‌گرفته که یک شبکه بسیار گسترده با نام بچه‌های مسجد ایجاد شده است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: سال گذشته سامانه‌ای را با نام سجای بچه‌های مساجد راه‌اندازی کردیم که تاکنون ٢٤ هزار کانون و بیش از ٢ میلیون نفر در آن، ثبت‌شده‌اند.

وی درباره گردهمایی مدیران ستادی و استانی کانون‌های مساجد در قم تصریح کرد: دبیران و معاونان ستادی برای بررسی بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین شعار رونق تولید گردهم آمده تا وظایف خود را در قبال این دو مسئله مشخص کرده و به ادای وظیفه بپردازیم.

ارزانی اظهار داشت: ٦٠ درصد اعضای کانون‌ها را کودک، نوجوان و جوان تشکیل می‌دهند. بر اساس سن اعضا در  حال برنامه‌ریزی هستیم و امسال بحث اصلی را آموزش قراردادیم تا هم مدیران و هم اعضا را وارد آموزش کنیم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تأکید کرد: درصدد گسترش هنر انقلابی در مساجد هستیم و برنامه‌هایی را در این زمینه دنبال می‌کنیم.

وی از تصویب اساسنامه به‌عنوان یکی از دستاوردها یادکرد و گفت: اساسنامه تا سال گذشته ابلاغ نشده بود که این اساسنامه در دی‌ماه با نظر موافق مقام معظم رهبری ابلاغ شد که یک اقدام مبارک به شمار می‌آید.

ارزانی ادامه داد: شورای سیاست‌گذاری نیز از دستاوردهای کانون‌های مساجد است تا بدین‌وسیله هماهنگی میان همه‌کسانی که در مساجد مشغول به فعالیت هستند را حاکم سازیم. بر این اساس برنامه‌های موردنظر را در شورا در میان می‌گذاریم تا موازی کاری صورت نگیرد و هم‌افزایی رخ دهد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور دیدگاه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مساجد را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: وزیر، نگاه مثبتی به بحث مساجد دارد و نگاه ویژه‌ای به این مسئله داشته و مساجد را در اولویت قرار داده است و حمایت مادی و معنوی خوبی دارد.

وی افزود: حوزه‌های علمیه خواهران نیز ظرفیت خوبی برای تربیت و آموزش در مساجد دارند و از آن‌ها برای آموزش نوجوانان و جوانان خواهر بهره می‌گیریم.

ارزانی بر لزوم توجه به مهدکودک‌ها تأکید کرد و گفت: مجوز تأسیس هزار مهدکودک را در مساجد گرفته‌ایم چرا که مهدکودک‌ها از مهم‌ترین مکان‌ها برای آموزش و تربیت به شمار می‌آیند و از این سن باید به فکر تربیت و پرورش بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول