اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

ذاکر: بیانیه گام دوم انقلاب محور فعالیت‌های مساجد در دهه تکریم است

معاون فرهنگی، اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: برنامه مساجد در راستای تحقق شعار سال، در گام اول، خرید کالاهای ایرانی و ترویج آن در میان نمازگزاران است.

ذاکر: بیانیه گام دوم انقلاب محور فعالیت‌های مساجد در دهه تکریم است

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام ذاکر، معاون فرهنگی، اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد صبح امروز باحضور در خبرگزاری فارس ضمن بازدید از تحریریه این خبرگزاری در نشست خبری به‌منظور تشریح برنامه‌های دهه تکریم و تعظیم مساجد که با حضور اصحاب رسانه در خبرگزاری فارس انجام شد، اظهارداشت: شعار امسال دهه تکریم، «مسجد پیشتاز در زمینه‌سازی گام دوم انقلاب» انتخاب شده است که بر این اساس روزهای این دهه با توجه به مناسبت‌های پیش رو و اولویت‌های فرهنگی کشور و همچنین فعال شدن مساجد در کارکردهای اجتماعی نام‌گذاری شده است.

عناوین دهه تکریم و تعظیم مساجد

وی با اشاره به عناوین انتخاب شده برای روزهای این دهه افزود: عناوین دهه تکریم و تعظیم مساجد به ترتیب؛ «مسجد، زمینه‌ساز رونق تولید»، «مسجد، پیشتاز در تحقق گام دوم انقلاب»، «مسجد، کانون مهرورزی و نشاط معنوی»، «مسجد، محور اتحاد و همبستگی»، «مسجد، بستر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت»، «مسجد، پایگاه سلامت اجتماعی»، «مسجد، کانون تزکیه و تعلیم»، «مسجد، میعادگاه منتظران موعود»، «مسجد، جبهه جهاد فرهنگی»، «مسجد، پایگاه تعالی جوان مؤمن انقلابی» نام‌گذاری شده است.

ذاکر با بیان اینکه به مناسبت دهه تکریم برنامه‌هایی براساس عناوین پیشنهادی به مساجد ابلاغ شده است، گفت: مساجد با بهره‌گیری و اجرای این برنامه‌ها می‌توانند در راستای جذب مخاطب تلاش کنند.

عطرافشانی فرصتی برای خدمت به مساجد

معاون فرهنگی ـ اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد اضافه کرد: مراسم عطرافشانی و غبارروبی مساجد به مناسبت فرارسیدن دهه تکریم و ماه رمضان برگزار می‌شود که این روز فرصتی است تا همه اقشار کشور، یک روز به‌عنوان خادم افتخاری در مسجد خدمت کنند و تجربه خدمت به خانه خدا را داشته باشند که این توفیق در طول تاریخ برای بزرگانی همچون زکریای نبی و حضرت مریم ایجاد شده است.

وی افزود: چیدمان وسایل داخل مسجد، اصلاح نورپردازی، منظم کردن کتابخانه، نوسازی لوازم، استفاده از رنگ‌ها و طرح‌های جذاب در مساجد ازجمله اقداماتی است که می‌تواند در این روز اجرایی شود تا جلوه زیبایی به مساجد کشور ببخشد.

ذاکر با بیان اینکه مساجد در روز عطرافشانی می‌توانند از مدارس و دانشگاه‌ها برای حضور و خدمت دعوت کنند، تصریح کرد: مساجد مأمن معنوی اقشار در تمامی محلات است که خدا آن را به مسلمانان عنایت کرده است تا اگر فردی به دنبال نشاط معنوی، فیوضات معنوی و بصیرت بود، در آن حضور پیدا کند و با پناه بردن به آن، در شر بلایای آخرالزمان در امان باشند.

دستاوردهای گرامیداشت دهه مهدویت در مساجد

معاون فرهنگی ـ اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به دستاوردهای برگزاری برنامه‌های مساجد در دهه مهدویت افزود: امسال برای اولین بار دهه مهدویت در مساجد برنامه‌ریزی و اجرا شد که نخستین دستاورد آن پاسخ به افرادی بود که اعلام می‌کردند، در دین تنها برای عزاداری برنامه‌ریزی می‌شود و در گام دوم نیز در فرصت این دهه برای موضوع بااهمیت مهدویت که پیرامون امام حی، امام زمان (عج) بود در مساجد سخنرانی و تبلیغ و ترویج شد و در نهایت در این مدت ۱۲۰ مبلغ مهدوی در مساجد به سخنرانی پرداختند و به‌صورت تخصصی مهدویت را ترویج کردند.

وی با اشاره به محتواهای تولیدشده برای مساجد جهت بهره‌برداری در ایام دهه تکریم گفت: برروی پایگاه تخصصی مسجد صفحه دهه تکریم با محتواهای معرفتی، یادداشت و مصاحبه قرارگرفته است و شیوه‌نامه تفصیلی نیز برای فعالیت‌های این دهه ارائه شده است.

توجیه ۱۷۰۰ ائمه جماعت مساجد در راستای گام دوم انقلاب

ذاکر در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس مبنی بر برنامه‌ریزی‌ها جهت تشریح بیانیه گام دوم انقلاب برای ائمه جماعت مساجد جهت تبیین آن در دهه تکریم برای نمازگزاران گفت: در همایش پایانی سال ۹۷، رئیس مرکز امور مساجد بیانیه گام دوم انقلاب را با حضور ۱۷۰۰ نفر از ائمه جماعت تشریح و تبیین کرد و منابع مختلف تبیینی و تحلیلی پیرامون این موضوع ارائه داد و بنا شد در گام اول، بیانیه در مساجد خوانده شود، سپس در جلسات سخنرانی، این بیانیه تبیین و تشریح شود.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به برنامه‌های مساجد در راستای تحقق شعار سال گفت: برنامه مساجد در این راستا عملیاتی و فرهنگ‌سازی است به این معنا که در گام عملیات، مساجد با خرید خود از کالاهای ایرانی و ترویج آن در میان نمازگزاران اقدام خواهند کرد و در گام دوم مساجد به فرهنگ‌سازی از طریق تریبون ائمه جماعت خواهند پرداخت تا مردم به نقش تولید در فعال‌سازی اقتصاد و اهمیت اقتصاد مقاومتی پی ببرند و همچنین به سرمایه‌گذاری در تولید تشویق شوند.

وی در پایان در پاسخ به سؤال دیگری پیرامون هم‌افزایی نهادهای مرتبط در مساجد افزود: شورای فرهنگی در مسجد فعال است که متشکل از ائمه جماعت، فرمانده پایگاه بسیج، معاون فرهنگی، دبیر کانون فرهنگی، هیأت امنا و ... است که برنامه‌های پیش‌بینی‌ شده در مساجد در این شورا به‌منظور جلوگیری از موازی‌کاری مدیریت و اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول