اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

رونق تولید در اولویت هزینه‌کرد زکات قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: بخشی از زکات در زمینه تولید و اشتغال‌زایی هزینه شود و طوری عمل کرد که رونق تولید در اولویت هزینه‌کرد زکات قرار بگیرد.

رونق تولید در اولویت هزینه‌کرد زکات قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی صبح امروز در نخستین جلسه شورای زکات استان کردستان در سال‌جاری  اظهار کرد: زکات یک مسئله مشترک در بین تمام مسلمانان است که هرچه مردم مقید به انجام وظایف دینی باشند به همان میزان آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی کاهش می‌یابد.

حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: عدم پرداخت زکات کفران نعمت الهی است از این رو ادای این واجب دینی باید به عنوان یک مسئله مهم در جامعه فرهنگ‌سازی و نهادینه شود.

وی تصریح کرد: عدم رعایت واجبات دینی موجب خسارت و خسران الهی می‌شود اصل این مسئله که ما باید با خدا رابطه دوستانه‌ای داشته باشیم باید در جامعه جا بیفتد که یکی از راه‌های آن انجام واجبات دینی است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: زکات علاوه براینکه یک واجب شرعی است جنبه‌های معنوی و مادی زیادی در زندگی انسان‌ها دارد موجب رشد معنوی و حذف وابستگی‌های دنیوی می‌شود.

حسینی‌شاهرودی گفت: همانطور که برای درختان نیاز به هرس دارند برای مصون ماندن مال انسان در برابر خسارت‌های مختلف، پرداخت زکات لازم است.

وی اذعان داشت: دنیا محل آزمایشات الهی است و انسان‌ها در این میدان به انواع مختلف مورد امتحان قرار می‌گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: اگر به صورت کامل زکات در جامعه پرداخت می‌شد هیچ فقیری در جامعه ما باقی نمی‌ماند.

حسینی‌شاهرودی با تاکید بر اینکه بخشی از زکات در زمینه تولید و اشتغال‌زایی هزینه شود، گفت: در هزینه کرد زکات اولویت‌بندی‌های لازم در حوزه رونق تولید مد نظر قرار داده شود.

وی خاطرنشان کرد: اینگونه اقدامات کارهای ماندگاری را به دنبال دارد که می‌تواند موجب فرهنگ‌سازی هرچه بیشتر پرداخت زکات در جامعه شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: برای مقابله با مشکلات موجود در حوزه اقتصادی باید نظارت‌ها را بیشتر کرد تا مردم کمتر در فشار و سختی باشند.

وی افزود: زکات می‌تواند بستر و ظرفیت خوبی برای رفع بخشی از مشکلات اقتصادی به ویژه در بین جامعه فقرا و نیازمندان باشند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول