اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

فارس من| خدایی: مصوبات کنکور درباره تاثیر سوابق و سوالات یک سال قبل به داوطلبان اطلاع‌رسانی شده است

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: مصوبات جدید کنکور همیشه از یک سال قبل به داوطلبان اطلاع‌رسانی می‌شود تا داوطلبان دچار سرگردانی نشوند و براساس قانون مصوب عمل کنند.

فارس من| خدایی: مصوبات کنکور درباره تاثیر سوابق و سوالات یک سال قبل به داوطلبان اطلاع‌رسانی شده است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی داوطلبان کنکور با مراجعه به سامانه فارس من، در پویشی درخواست خود درباره کنکور را بیان کردند.

این داوطلبان خواستار اعمال تاثیر مثبت سوابق تحصیلی و اعطای حق انتخاب شرکت در کنکور سراسری 99 برای داوطلبان نظام قدیم شدند.

در این زمینه با ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت‌وگو کردیم.

خدایی گفت: مصوبات کنکور از سوی شورای سنجش و پذیرش دانشجو تصویب می‌شود و حاصل کار کارشناسی است که از یک سال قبل هم به داوطلبان اطلاع‌رسانی می‌شود تا داوطلبان با مشکل مواجه نشوند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: درباره مساله تاثیر سوابق و چگونگی طراحی سوالات نظام جدید و قدیم برای کنکور ۹۹ نیز از یک سال و نیم قبل از زمان کنکور ۹۹ اطلاع‌رسانی‌ها صورت گرفته و داوطلبان می‌توانند بر همان اساس که مصوبه قانونی است، عمل کنند.

به گزارش فارس، براساس مصوبه هفدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ ۲۶ اسفندماه، با توجه به درخواست داوطلبان در آزمون سراسری سال 1399، برای آخرین بار همانند آزمون سراسری سال 1398 سنجش با دو آزمون جداگانه (دو مجموعه سوال) مطابق موارد ذیل انجام خواهد شد، ضمناً از مباحث مشترک دو نظام آموزشی قدیم و جدید (3-3-6)، سوال یکسان طرح خواهد شد.

یک آزمون (یک مجموعه سوال) برای دانش‌آموزان نظام‌ قدیم

یک آزمون (یک مجموعه سوال) برای دانش‌آموزان نظام‌ جدید (3-3-6)

توجه: داوطلبان با توجه به اینکه فارغ‌التحصیل نظام قدیم یا نظام جدید آموزشی هستند لزوماً باید در آزمون مربوط به نظام آموزشی که در آن فارغ‌التحصیل شده‌اند، شرکت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول