اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

از تعویق کنکور ارشد تا افزایش مطالبات برای تعویق کنکور سراسری

خبر تعویق کنکور کارشناسی ارشد هفته گذشته اعلام شد، این در حالی است که مطالبه داوطلبان مناطق سیل‌زده برای تعویق کنکور سراسری نیز رو به افزایش است.

از تعویق کنکور ارشد تا افزایش مطالبات برای تعویق کنکور سراسری

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سازمان سنجش آموزش کشور در هفته گذشته طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کنکور کارشناسی ارشد 23 و 24 خردادماه برگزار می‌شود، همچنین زمان برگزاری آزمون کارشناسی‌ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال 1398 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از روزهای 30 و 31 خرداد 1398 به روز‌های 27 و 28 تیر 1398 تغییر ‌می‌یابد.

این تعویق زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد به دلیل همراهی با داوطلبان مناطق سیل‌زده کشورمان بود و این در حالی است که مطالبه داوطلبان مناطق سیل‌زده برای تعویق کنکور سراسری نیز رو به افزایش است.

* نتایج اولیه آزمون دکتری منتشر شد

همچنین در هفته گذشته، نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۱۳۹۸  بر روی سایت سازمان سنجش  آموزش کشور به نشانی  www.sanjesh.org  قرار گرفت.

براین اساس داوطلبان این آزمون می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش از نتیجه خود مطلع شده و در صورت مجاز به انتخاب رشته بودن، پس از مطالعه اطلاعیه ای که به همراه کارنامه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد، برای انتخاب رشته اقدام و فرم انتخاب رشته اینترنتی را پر کنند.

* انتصابات آموزش عالی

حسن روحانی رئیس جمهور طی حکمی به  محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، مأموریت داد تا ریاست «هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها» را با عضویت شخصیت‌های علمی مستقل و خبره در تخصص‌های مرتبط بر عهده گرفته و ظرف شش ماه «گزارش ملی»، این رخداد را ارائه کند.

هیأت مدیره انجمن مدیریت راهبردی (استراتژیک) ایران، محمدرضا انبیائی را به عنوان دبیرکل جدید این انجمن انتخاب و ‏معرفی کرد.‏

 محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد  با صدور حکمی، مجتبی توانگر را به سمت سرپرست مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی منصوب کرد.

ناصر مطیعی با حکم منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سرپرست صندوق رفاه این وزارتخانه شد.

* میثاق‌نامه دانشگاه آزاد با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امضاء شد

 میثاق نامه دانشگاه آزاد اسلامی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به اقدام وقیحانه اخیر آمریکا در همایش بزرگ «من هم یک سپاهی‌ام» به امضای علی اکبر ولایتی رئیس هیأت موسس و هیأت امنا، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و سیدمحمود هاشمی رئیس بسیج اساتید به نمایندگی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی رسید.

* عملکرد و برنامه‌های معاونت علمی با حضور روحانی بررسی شد

گزارش عملکرد سال ۱۳۹۷ و  برنامه های سال جاری چهار معاونت ریاست جمهوری، از جمله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت ورزش وجوانان و همچنین بانک مرکزی ، در جلسات جداگانه با حضور حسن روحانی رئیس جمهور با روسای هریک از این دستگاه ها بررسی شد.

براساس این گزارش، در این جلسات که روز شنبه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری،  محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، لعیا جنیدی معاون امور حقوقی رئیس‌جمهور، علی‌اکبر صالحی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی و به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد؛ هر یک از روسای این دستگاه ها به تشریح دستاوردها و برنامه های اجرا شده در سال ۹۷ در حوزه عملیاتی تحت مدیریت خود و برنامه های سال جاری پرداختند.

رئیس جمهور نیز در این جلسات پس از استماع گزارش ها، با قدردانی از تلاش ها و زحمات انجام شده، رهنمودها و نکاتی ضروری را برای بهبود روند اجرای برنامه های سال جاری این دستگاهها و وزارتخانه ها ارائه کرد.

* دید و بازدید اول سال وزیر با دانشگاهیان

 منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با همراهی برخی از معاونان وزارتخانه و چند تن از روسای دانشگاه‌ها به مناسبت آغاز سال نو، با حضور در منزل چهار تن از اساتید برجسته، نام آشنا و پیشکسوت آموزش عالی، با آنها دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که وزیر علوم را عبدالرضا باقری، قائم مقام وزیر علوم و رئیس مرکز هیئت های اُمنا و هیئت ممیزه مرکزی، مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری و علیرضا عبداللهی نژاد مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم و نیز رؤسای دانشگاه‌های تهران، علامه طباطبایی و صنعتی امیرکبیر همراهی می‌کردند،  غلامی با استاد سیروس شمیسا، چهره ماندگار ادبیات فارسی و استاد بازنشسته دانشگاه علامه طباطبائی، سیدکمال‌الدین نیک روش، چهره ماندگار و استاد بازنشسته دانشگاه صنعتی امیرکبیر، یوسف ثبوتی چهره ماندگار و استاد برجسته فیزیک و  سپیده خویی استاد برجسته دانشگاه تهران در رشته پلیمر دیدار و گفت‌وگو کرد.

* انجمن فیزیک آمریکا از ۲ محقق ایرانی تقدیر کرد

۲ نفر از محققان ایرانی به عنوان داوران برجسته مجلات انجمن فیزیک آمریکا در سال 2019 میلادی معرفی شده‌اند.

یاسمن فرزان استاد پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و وحید کریمی پور استاد دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف داورانی هستند که از سوی این انجمن مورد تقدیر قرار گرفته‌اند.

در سال جاری، انجمن فیزیک آمریکا از حدود 143 داور فعال از جمله دو داور برجسته ایرانی تقدیر کرده است. 

این بنیاد، به طور متوسط سالانه 150 داور فعال و برجسته را در میان بیش از 171 هزار داور به رسمیت می‌شناسد. 

کارشناسان انجمن فیزیک آمریکا، بر اساس کیفیت، تعداد و به روز بودن گزارش داوران، بدون توجه به عضویت در این انجمن، کشور مبدا یا زمینه تحقیق، معتبرترین آنها را معرفی می‌کنند.

برنامه انتخاب داوران برجسته انجمن فیزیک آمریکا (APS) از سال 2008 میلادی آغاز شد تا از دانشمندانی تقدیر کند که فعالیت‌هایشان در ارزیابی و چاپ مقالات در مجموعه نشریات این انجمن نقش مؤثری دارد. 

افراد تقدیر شده در سال جاری از محققان برجسته 50 کشور مختلف جهان هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول