اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تولیدات پتروشیمی ۴۰ درصد افزایش می‌یابد/ افتتاح ۲۱ مجتمع از امسال تا ۱۴۰۰

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه شرکت ملی پتروشیمی به دنبال افزایش ۴۰ درصدی تولیدات خود است گفت: قرار است در سال جاری 3 طرح و مجتمع، در سال ۹۹ هم ۱۵ طرح و مجتمع و در سال ۱۴۰۰ هم ۲ طرح و مجتمع به بهره‌برداری برسد.

تولیدات پتروشیمی ۴۰ درصد افزایش می‌یابد/ افتتاح ۲۱ مجتمع از امسال تا ۱۴۰۰

جلال میرزایی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جزئیات جلسه عصر امروز این کمیسیون گفت: در این جلسه بهزاد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و معاون وزارت نفت گزارشی را در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در این شرکت و برنامه‌های آتی آن ارائه کرد.

وی درباره جزئیات بیشتر افزود: مدیرعامل شرکت پتروشیمی در خصوص وضعیت و عملکرد فعلی و برنامه‌های این شرکت تا سال ۱۴۰۰ به اعضای کمیسیون انرژی ارائه کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای تصریح کرد:‌ مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد برای سال جاری برنامه‌های ویژه‌ای جهت توسعه در نظر گرفته‌ایم که البته میوه آن در سال آینده چیده خواهد شد.

میرزایی گفت: شرکت ملی پتروشیمی بنا دارد تا ۴۰ درصد به تولیدات خود بیفزاید.

نماینده مردم ایلام در مجلس خاطرنشان کرد: محمدی ظرفیت اسمی هاب ماهشهر، هاب عسلویه و سایر مناطق ارائه کرد و گفت: ۸۴درصد ظرفیت اسمی صنایع پتروشیمی در حال حاضر مورد استفاده قرار گرفته و محصولات آن جهت ارائه به بازار داخل و خارج  تولید می‌شود و ظرفیت باقیمانده هم در حقیقت به دلیل کمبود خوراک است.

وی بیان داشت: مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این جلسه اشاره کرد که ۶۴ درصد محصولات پتروشیمی در بورس به فروش می‌رسد که از این میزان بخش عمده آن صادر شده و ۸.۳ درصد آن نیز به بازار داخلی ارائه می‌شود.

میرزایی تصریح کرد: از ۳۰.۸ میلیون تن محصولات پتروشیمی ۲۲ میلیون تن آن صادر می‌شود و ۴ درصد آن به بورس ارائه شده و ۱.۴ درصد هم به بخش کشاورزی تعلق دارد. همچنین ۹ درصد هم به بین مجتمع‌ها ارائه می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای گفت: مدیرعامل پتروشیمی برنامه اصلی خود در سالجاری را تولید کاتالیست عنوان کرد و قرار است در سال جاری 3 طرح این شرکت به بهره‌برداری رسیده و در سال ۹۹ هم ۱۵ طرح عملیاتی شود. همچنین در سال ۱۴۰۰ هم ۲ طرح به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی به نقل از مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی گفت: قرار است تا سال ۱۴۰۰ جهش خوبی در این حوزه ایجاد شود و میزان تولید قابل فروش که در حال حاضر ۳۰.۷ میلیون تن است به ۵۱ میلیون تن برسد.

میرزایی افزود: ارزش فروش محصولات شرکت ملی پتروشیمی ۲۵ میلیارد دلار است که قرار است تا سال ۱۴۰۰ این میزان به ۳۶.۸ میلیارد دلار افزایش یابد. ضمن اینکه درآمدی که ایران از محل محصولات پتروشیمی خواهد داشت که در حال حاضر ۱۷ میلیارد دلار است به ۲۴.۶ میلیارد دلار برسد. 

به گزارش خبرگزاری فارس، مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عناوین «سرانجام مبهم فاز دوم پتروشیمی خراسان و پروژه gtpp» ، «فعالیت های انجام شده جهت جلوگیری از فروش نفت خام» ، «از شر نفت و اقتصاد نفتی و دولتی خلاص شویم» خواستار پیگیری این موضوع شدند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول