اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

امیرآبادی در نطق میان‌دستور:

اکثر پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های تامین کننده مواد اولیه کارخانه‌ها دراختیار چند وزیر است

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه بخش عمده‌ای از گرانی‌های امروز دست دولت است، گفت: اکثر پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها که مواد اولیه کارخانه‌ها را تأمین می‌کنند دراختیار چند وزیر نیست، وزرای رفاه، صنعت، دفاع و نفت وزرایی هستند که بخشی از خصولتی‌ها زیرنظر آنهاست.

اکثر پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های تامین کننده مواد اولیه کارخانه‌ها دراختیار چند وزیر است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، احمد امیرآبادی فراهانی در نطق میان‌دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (سه‌شنبه ۲۷ آذر ۹۷) گفت: امروز وضعیت معیشت مردم اصلا مناسب نیست و بسیاری از خانواده‌ها با کاهش ارزش پول ملی سرمایه‌هایشان کاهش پیدا کرده و مشکلات زیادی برای آنها به وجود آمده است. مجلس می‌تواند نقش‌آفرینی کند و مشکلات را به حداقل برساند. 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ با توجه به اینکه بودجه سال ۹۸ به زودی از سوی دولت به مجلس ارائه می‌شود، مجلس باید اقدام جدی در جهت رفع مشکلات مردم را صورت دهد و در بودجه سال ۹۸ توجه به خانواده‌های کم‌درآمد از جمله خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی،‌ فرهنگیان، کارگران، بازنشستگان و نیروهای مسلح را در نظر بگیرد و برای اجرای طرح تحول سلامت که اجرای نادرست آن هزاران میلیارد تومان بدهی به بار آورده و باعث بی‌اعتبار شدن دفترچه‌های بیمه شده است فکر اساسی کند، در غیر این صورت در سال ۹۸ باز هم باید شاهد فقیرتر شدن فقرا و سرمایه‌دارتر شدن سرمایه‌داران باشیم. 

وی افزود: قانون منع به کارگیری بازنشستگان یکی از قوانین خوب مجلس بود، اما متأسفم برای کسانی که برای دور زدن قانون به سراغ ولی فقیه رفتند و به قول مقام معظم رهبری «اینها حکم ولایت فقیه به یادشان افتاد»، چرا در اجرای سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری دستگاه‌ها اینقدر پیشقدم نیستند، اما برای گرفتن مجوز نگهداشتن دوستان و رفقای هم‌حزبی خود در دستگاه‌ها سر و دست می‌شکنند. 

امیرآبادی اضافه کرد: مقام معظم رهبری به مسئولان اعتماد دارند اما نباید از این اعتماد سوءاستفاده کرد، واقعا با رفتن دو معاون وزیر چه ثلمه‌ای به اسلام و انقلاب وارد می‌شد؟ چرا باید درخواست مجوز برای مدیرکل صدا و سیمای استان‌ها بشود، در حالی که در آن استان‌ها، استاندار و شهردار مرکز آن استان به خاطر قانون منع به کارگیری بازنشستگان خداحافظی کردند. 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ بیاید در همه جا به منویات مقام معظم رهبری عمل کنیم و اگر منویات ایشان عملیاتی شود، قطعا خیلی از مشکلات کنونی کشور را نداریم. ببینید در نیروهای مسلح که منویات ایشان عملیاتی می‌شود ما چه پیشرفت‌هایی داریم؟ اما چرا در خودروسازی و اقتصاد اینقدر مشکل داریم؟ چون توجه نشده است و جناح‌بازی و سیاست‌بازی نمی‌گذارد. 

وی افزود: امروز خصوصی‌سازی در کشور بلای جان کارگران و سرمایه مملکت و دولت شده است، در واگذاری‌ها اهلیت را در نظر نمی‌گیرند، واگذاری‌ها به نفع مردم نیست، من از وزیر اقتصاد می‌خواهم به طور جدی به این موضوع ورود پیدا کرده و تغییرات لازم را در این بخش به عمل آورد. 

امیرآبادی خاطرنشان کرد: از قوه قضائیه به خاطر مبارزه با مفسدین تشکر می‌کنم، اما ضرورت دارد با دانه درشت‌ها و مسببین اصلی آنها که تصمیمات غلط گرفته‌اند و باعث کاهش سرمایه مردم شده‌اند و تعدادی را سرمایه‌دارتر کرده‌اند برخورد جدی و بدون تعلل صورت گیرد. 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز کشور جولانگاه نوکیسه‌ها، تازه به دوران رسیده‌ها، رانتخواران، آقازاده‌ها، دامادها، عمه‌زاده‌ها، خاله‌زاده‌ها و اقوام و فامیل برخی از مسئولین شده و باید در واگذاری پُست‌ها به شایسته‌سالاری و سوابق افراد توجه کرد، نه به ارتباط با فلان مقام، مسئول، وزیر و وکیل.

وی افزود: بخش عمده‌ای از گرانی‌های امروز دست دولت بوده و هست، اکثر پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها که مواد اولیه کارخانه‌ها را تولید می‌کنند، تنها دراختیار چند وزیر بیشتر نیست و باید دولت در تأمین مواد اولیه کارخانه‌ها اقدام کند تا این مشکلات و گرانی‌ها به وجود نیاید. 

امیرآبادی خاطرنشان کرد: سؤال مردم از ما این است چرا باید با ارزان شدن دلار،‌ اجناس ارزان نشود و تازه گران‌تر هم بشود، آیا مقصر وزرایی نیستند که پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها در دست آنهاست؟ وزرای رفاه، صنعت، دفاع و نفت وزرایی هستند که بخش عمده‌ای خصولتی‌ها زیر نظر و دست اینهاست. 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تنظیم بازار و کنترل و نظارت بر آن، آن هم مشکل دیگری است که در کشور وجود دارد، تنظیم بازار و کنترل نظارت بر کالاها کجاست؟ 

وی افزود: از سازمان امور اداری و استخدامی می‌خواهم نسبت به شفافیت حقوق مسئولین و مقامات جهت اطلاع مردم و اجرای ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه در این باره اقدام کند. 

امیرآبادی در پایان خاطرنشان کرد: امروز ما بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت و انسجام داریم و باید ضمن تقویت این امر مهم در مقابل کجروی‌ها انحرافات و فساد بایستیم و با آن مبارزه کنیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول