اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«نسیم تازه» توافق قزاقستان و کره جنوبی در حوزه فناوری و زیرساخت

قزاقستان و کره جنوبی در خصوص افتتاح و راه‌اندازی یک مرکز مشترک بین‌المللی «آی‌تی» توافق کردند.

«نسیم تازه» توافق قزاقستان و کره جنوبی در حوزه فناوری و زیرساخت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان و «مون جه این» در پایان مذاکرات دوجانبه و وسیع در نشست مطبوعاتی حضور یافتند.

رئیس جمهور قزاقستان در این نشست گفت: میان 2 کشور توافقات مختلفی به امضا رسید که حدود 3.5 میلیارد دلار را در بر می‌گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه قزاقستان علاقه مند به فناوری‌های کره جنوبی است، افزود: گام مهم در این راستا امضای توافقنامه در خصوص افتتاح مرکز بین المللی آتی در پایتخت قزاقستان می‌باشد.

به گفته رئیس جمهور قزاقستان، این 2 کشور برنامه همکاری تحت عنوان «نسیم تازه» را به امضا رساندند که شامل حوزه‌های مربوط به توسعه فناوری‌های جدید، زیرساخت‌ها، صنایع و کشاورزی می‌باشد.

مون جه این رئیس جمهور کره جنوبی نیز به نوبه خود با اشاره به امضا برنامه جدید «نسیم تازه» گفت: این امر امکان توسعه بیشتر همکاری‌های واقعی میان 2 کشور را فراهم خواهد کرد.

وی در ادامه به گسترش همکاری 2 کشور در حوزه‌های جدید مانند فضا و صنایع دفاع ابراز امیدواری کرد.

قزاقستان و کره جنوبی همچنین در جریان مذاکرات در خصوص ضرورت توسعه خطوط حمل و نقل و ترانزیت با پیاده سازی همزمان پروژه‌های زیرساختی توافق کردند.

2 طرف در مورد استفاده طرف کره‌ای از ظرفیت‌های ترمینال فعال قزاقی در بندر «لیان یون گان» در ساحل اقیانوس آرام در چین به توافق رسیدند.

علاوه بر این روسای جمهور 2 کشور مسائل مربوط به فعال سازی تعاملات بین بانکی و موسسات مالی 2 کشور را مورد بررسی قرار دادند که به امکانات تجارت کوچک و متوسط در زمینه اجرایی پروژه‌های سرمایه گذاری انگیزه می‌بخشد.

روسای جمهور 2 کشور در جریان این نشست مطبوعاتی همچنین در خصوص توافق وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش قزاقستان و کره جنوبی در مورد تبادل دانشجویان و همچنین برگزاری پروژه‌های مشترک تحقیقاتی، برنامه‌های آموزشی و سمینارها خبر دادند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول