اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

چند خبر از تئاتر| همدلی از جنس تئاتری در مناطق سیل‌زده

این روزها هنرمندان گروه نمایشی حوزه هنری در مناطق سیل زده خوزستان تئاتر اجرا کرده و خانه تئاتر نیز با پویش لباس همدلی، بخشی از لوازم مورد نیاز سیل زدگان را تأمین می‌کند.

چند خبر از تئاتر| همدلی از جنس تئاتری در مناطق سیل‌زده

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، با حضور در مناطق سیل‌زده استان خوزستان به همراه جمعی دیگر از هنرمندان تئاتر کشور برای تسکین مشکلات به وجود آمده برای مردم سیل‌زده دست به کار شدند.

زارعی که از پنج‌شنبه هفته گذشته، ۲۹ فروردین به مناطق سیل‌زده خوزستان سفر کرده بود، عنوان کرد: با جمعی از هنرمندان تئاتر کشور از هفته گذشته به خوزستان آمده‌ایم و با برنامه‌های متنوع تلاش می‌کنیم کمی از ناخوشی مردم را به خوشی تبدیل کنیم.

 وی در ادامه با اشاره به چگونگی برپایی این حرکت جمعی از سوی هنرمندان تئاتر کشور افزود: در نشست مشترکی با شهرام گیل‌آبادی مدیرعامل خانه تئاتر، شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز مرکز هنرهای نمایشی حوزه طرح کمک به سیل‌زدگان از سوی خانواده بزرگ تئاتر کشور در حال اجرا است.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری ادامه داد: «لباس همدلی» یکی دیگر از طرح‌هایی است که از سوی خانواده بزرگ تئاتر کشور با همکاری نهادهای گفته شده برپا شده است. این طرح که از پنج‌شنبه هفته گذشته کار خود را آغاز کرده با عنوان طرح جمع‌آوری «لباس همدلی» هنوز ادامه خواهد داشت. طرح «لباس همدلی» با همکاری چند تولیدی پوشاک با هدف کمک به سیل‌زدگان انجام می‌دهیم و چندین هزار دست لباس در این طرح اهدا می‌شود.

زارعی در ادامه گفت: طبق تصمیمات گرفته شده در نشست مشترک خانه تئاتر، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و سازمان بسیج هنرمندان کشور برای یاری مردم سیل‌زده مناطق گوناگون روز کشور مقرر شد تا «شنبه‌های همدلی» و «یک‌شنبه‌های همدلی» را برپا کنیم.

بازیگر سریال به یادماندنی «حضرت یوسف» در همین راستا افزود: مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در نظر دارد تا شنبه هر هفته را با اجرای نمایشنامه‌خوانی در تماشاخانه‌های ماه و مهر تحت عنوان «شنبه‌های همدلی» برپا کند. در این حرکت درآمد حاصل از فروش بلیت اجراهای این نمایشنامه‌خوانی‌ها به مردم سیل زده اختصاص داده‌ می‌شود.

زارعی افزود: همچنین در «یک‌شنبه‌های همدلی» نیز در نظر داریم تا درآمد حاصل از فروش بلیت‌های اجراهای تئاتر روزهای یک‌شنبه تماشاخانه‌های ماه و مهر برای یاری هم‌وطنان سیل‌زده کشور اهدا کنیم. شایان ذکر است که «شنبه‌های همدلی» و «یک‌شنبه‌های همدلی» از سوی دیگر نهادهای فرهنگی از جمله خانه تئاتر، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان بسیج هنرمندان کشور هرکدام به نوعی دیگر برپا می‌شود.

وی از دیگر برنامه‌های خانواده بزرگ تئاتر کشور را اعزام جمعی از هنرمندان تئاتر به مناطق سیل‌زده لرستان، گلستان و خوزستان برای تسکین آلام مردم این مناطق بیان کرد و گفت: بر اساس این تصمیم با جمعی از هنرمندان تئاتر کشور از جمله مهدی حبیبی، امیرحسین شفیعی، مالک حدپور سراج، سیروس همتی و مهران رجبی به مناطق سیل‌زده خوزستان آمده‌ایم و با اجراهای متنوع تئاتر‌های خیابانی و میدانی سعی در تغییر فضای غم‌آلود مردم داریم.

زارعی افزود: به این ترتیب با همکاری‌های بسیار خوب امیرحسین شفیعی و مهدی حبیبی اجرای نمایش‌های خیابانی، عروسکی و اجرای نمایش‌های عروسکی غول‌پیکر را برای مردم به ویژه کودکان در حمیدیه و سوسنگرد آغاز کردیم. همان‌طور که انتظار داشتیم شور و شعفی میان کودکان و نوجوانان در این مناطق ایجاد شد؛ چرا که آن‌ها به‌خوبی با هنرمندان و عروسک‌های کوچک و غول‌پیکر آن‌ها ارتباط برقرار کرده و لبخند بر لبانشان جاری شد. همچنین در حال پیگیری حضور هنرمندان پیشکسوت و چهره در این مناطق هستیم که با حضورشان فضای روحی غالب بر مناطق را تغییر دهند.

وی در پایان گفت: از همه هنرمندان و مسئولین به‌ویژه امیر نصیربیگی رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور برای همکاری‌های خود در برپایی چنین حرکتی قدردانی می‌کنم.

همچنین بارگیری محموله پویش لباس همدلی خانه تئاتر نیز ساعتی پیش برای ارسال به مناطق سیل زده در مقابل عمارت خانه تئاتر آغاز شده است. 

*آرزو افشار به بازیگران «اجازه دارم جیغ بکشم» پیوست

 آرزو افشار از امروز یکشنبه، اول اردیبهشت‌ماه جایگزین متین ستوده در نمایش «اجازه دارم جیغ بکشم» می‌شود. 

تئاتر موزیکال «اجازه دارم جیغ بکشم» به نویسندگی رضا افشاری و کارگردانی علی ساسانی‌نژاد از ششم فروردین‌ ماه در تئاتر مستقل تهران به صحنه رفته و در خلاصه داستان آن آمده است: «اجازه دارم جیغ بکشم» روایت ناخودآگاه زنی بوده که از طرف همسر خود مورد تعرض قرار گرفته است...

آرزو افشار، یولیا گناتیوک،محمدرضا شریفی علیایی، علی رضا شریفی علیایی، سیاوش بابایی،حامد شفیع‌خواه، پردیس زارع و الناز اسمعیل زادگان از جمله بازیگرانی هستند که در این نمایش ۷۰ دقیقه‌ای به ایفای نقش می‌پردازند.

این نمایش هرشب ساعت ۲۰ در تئاتر مستقل تهران به صحنه رفته و علاقمندان به تماشا می‌توانند بلیت آن را از سایت tik۸.com تهیه کنند.

*علی شادمان با شاه ماهی به روی صحنه می‌رود

نمایش شاه ماهی در کنار علی شادمان، مهران میری و کیوان محمدی و نصیر ساکی ، دیگر پسران شاه ماهی برگزار می‌شود.

پیش از علی شادمان، حضور امیر جدیدی در شاه ماهی اطلاع رسانی شده بود. نمایش شاه ماهی به کارگردانی رضا بهاروند و تهیه کنندگی محمد قدس و امیر جدیدی، نوشته مشترک احمد سلگی و رضا بهاروند است که از اواسط اردیبهشت ساعت 21 در پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول