اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بحران سیل با پایداری برق مدیریت شد

معاون هماهنگ شرکت توزیع توانیر گفت: میزان خسارت‎های انجام شده ارزیابی خواهد شد و به دنبال آن شرکت توزیع نیروی برق درصدد جبران این خسارت‎ها است.

بحران سیل با پایداری برق مدیریت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، تامین برق یکی از موضوعات تعیین کننده پس از رانش، وزش باد شدید و سیلاب بود.

بر اثر سیلاب بسیاری از ترانس‎ها، پایه‎های نگهدارنده سیم و تاسیسات برق استان گلستان تخریب شده بود و همچنین سیلاب، مدیریت برق آققلا را در محاصره خود نگه داشته بود.

قطع برق 405 روستای استان گلستان و قطع برق 38 درصد مشترکان به طور میانگین چهار ساعت بر اثر وزش باد شدید، رانش زمین و سیلاب و برق‎رسانی به این مناطق آن هم در کوتاه‎ترین زمان موضوعی بود که موجب شد که بسیاری از فرمانداران درگیر در مناطق سیل‎زده از تلاش کارکنان شرکت توزیع نیروی برق قدردانی کنند.

برای اینکه مردم در زمان بحران در استان از قطعی برق آسیب نبینند در بخش‎های مینودشت با استفاده از ظرفیت سربازان پادگان «نودهخاندوز» برخی تیرهای برق به بالادست به صورت دستی به دلیل بسته بودن راه انتقال داده شد و یا ماموران شرکت برق از رودخانه‎های خروشان برای انتقال سیم در این زمان عبور کردند تا برق در مناطق مختلف استان گلستان پایدار باشد.

به منظور بررسی اقدامات و میزان خسارات ناشی از سیل، معاون همان هماهنگی توزیع توانیر از شهرستان آققلا بازدید کرد.

در این بازدید «محمودرضا حقی‎فام» معاون هماهنگ شرکت توزیع توانیر به مکان‎های تاسیسات شرکت برق برای تامین برق موتورهای دیزلی و پمپ‎ها رفت که در زمان بحران سیلاب نقش مهمی در تخلیه آب از سطح شهر داشت.

همچنین پس از این بازدید جلسه‎ای به منظور بررسی میزان خسارات در مدیریت شهرستان آققلا برگزار شد.

در این معاون هماهنگی شرکت توزیع توانیر اظهار کرد: در زمان بحران اعتباراتی در قالب تنخواه در اختیار شرکت‎های توزیع نیروی برق قرار دادیم تا بتوانند شبکه را حفظ کنند.

وی تصریح کرد: میزان خسارت‎های انجام شده ارزیابی خواهد شد و به دنبال آن شرکت توزیع نیروی برق درصدد جبران این خسارت‎ها است، ممکن است بر اثر سیلاب فنداسیون‎های پایه‎های برق آسیب دیده باشد که نیاز به مقاوم‎سازی دارد.

معاون هماهنگی شرکت توزیع توانیر تاکید کرد: در شهرستان آققلا ارزیابی از میزان خسارت به تراس‎ها و زیرساخت‎های شرکت توزیع نیروی برق و همچنین ساختمان شرکت برق انجام می‎شود تا بتوانیم این خسارت‎ها را جبران کنیم.

امانگلدی ضمیر فرماندار آققلا نیز در این جلسه اظهار کرد: در 26 اسفند در مورد خطر سیل به ما هشدار داده شده بود و این در حالی بود که در گنبدکاووس 450 متر مکعب بر ثانیه سیلاب وارد شده بود و پس از اعلام این هشدار بالغ بر یک سوم حجم گرگانرود وارد این شهرستان شد.

وی تصریح کرد: به منظور کنترل سیلاب در بالادست فیوزهایی را تدارک دیده بودیم که متاسفانه به دلیل حجم سیلاب این فیوزها جواب نداد.

فرماندار آققلا تاکید کرد: بر اثر سیلاب در روستای «میرزاعلی» بالغ بر یک و نیم متر آب طغیان کرده بود و همچنین محله‎های «حکیم‌آباد»، «کل‌آباد» و «ایثارمحله» نیز بر زیر آب فرو رفته بود.

ضمیر با بیان اینکه آبگرفتگی در شهرستان آققلا تا روز 23 فروردین وجود داشت، افزود: نزدیک به یک ماه است که مردم شهرستان آققلا با مشکلات سیلاب دست و پنجه نرم می‎کنند.

آخوند عبدالحی میرزاعلی، امام جمعه اهل سنت آققلا نیز در این جلسه اظهار کرد: مدیریت برق شهرستان آققلا و مدیرعامل شرکت برق استان گلستان در زمان وقوع سیل پرتلاش بودند و همیشه چکمه‌پوش در میدان حضور داشتند که از زحمات این عزیزان در زمان سیلاب تشکر می‎کنم.

وی تصریح کرد: با تلاش شرکت برق استان پس از فروکش شدن سیلاب مناطق سیل‎زده از نعمت برق برخوردار شد و این موضوع در کاهش میزان بحران بسیار تاثیرگذار بود.

 امام جمعه اهل سنت آققلا افزود: تاسیسات شرکت برق در شهرستان آققلا خسارت‎های زیادی دیده که نیاز است که این خسارت‎ها جبران شود.

میرزاعلی افزود: انتظار داریم که با توجه به میزان خسارت به وجود آمده شرکت توزیع نیروی برق نیز در بازسازی این منطقه مشارکت داشته باشد و ساخت چند منزل را برعهده بگیرد.

وحید  کوهساری مدیر برق آققلا اظهار کرد:  در زمان سیل با وجود آنکه ساختمان مدیریت برق آققلا به زیر آب رفته بود ولی اجازه ندادیم که مخابرات و ارتباطات مخابراتی در این منطقه قطع شود.

وی تصریح کرد: هنوز نتوانستیم تمامی خسارت‎ها را بررسی کنیم ولی ارزیابی‎های انجام شده تاکنون بیانگر آن است که 8 میلیارد و 700 میلیون تومان سیل در آققلا به تاسیسات شرکت برق خسارت وارد کرده است.

مدیر برق آققلا افزود: با توجه به اینکه بسیاری از مکان‎های تاسیسات شرکت برق در شرایط گل‎و لای و باتلاقی قرار داشتند، نتوانستیم مورد ارزیابی قرار دهیم و پس از مساعد شدن شرایط این ارزیابی‎ها انجام خواهد شد.

کوهساری تاکید کرد: در زمان بحران همکاران ما در منطقه پرتلاش بودند و بیشتر خدمات انجام شده به دلیل شرایط این منطقه با تراکتور اتفاق افتاد.

انتهای پیام/83015/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول