اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

سرعت ساخت و بازسازی خانه‌های سیل‌زدگان ارتقا می‌یابد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: اجرای طرح یک مسجد یک خانه می‌تواند سرعت ساخت و بازسازی خانه‌های تخریب شده استان‌های لرستان، خوزستان و گلستان را ارتقا دهد.

سرعت ساخت و بازسازی خانه‌های سیل‌زدگان ارتقا می‌یابد

علی فرخزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: بدون مشارکت‌های مردمی هیچ پیشرفتی در بازسازی مناطق سیل‌زده نخواهیم داشت به همین دلیل باید جذب این مشارکت‌ها را افزایش داد.

وی با اشاره به طرح یک مسجد یک خانه بیان کرد: اجرای این طرح می‌تواند وحدت، اتحاد، همبستگی و ارق نوع‌دوستی را بین مردم تقویت کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین اضافه کرد: همچنین با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، که دلهای مومنان برای انجام فعالیت‌های نوع‌دوستی بیشتر می‌شود، فرصت خوبی برای اجرای بهتر طرح یاد شده است.

این مسؤول گفت: با توجه به محدودیت‌های منابع مالی دولت، جذب مشارکت‌های مردمی با اجرای این طرح می‌تواند در بازسازی منازل تخریب شده در مناطق سیل‌زده موثر باشد.

فرخزاد بیان کرد: اجرای طرح یک مسجد یک خانه از طرح‌های ابتکاری جدید و تاثیرگذار است که ضمن ایجاد رقابت در کمک کردن به سیل‌زدگان، می‌تواند یک کار تشکیلاتی و سازمانی برای هدفمند کردن اجرای پروژه‌ها باشد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین می‌توان خانه‌‌ای که در مناطق سیل‌زده توسط اهالی یک مسجد ساخته می‌شود، مشخصات آن ثبت شود تا توسط آنها قابل ردگیری باشد و همین انگیزه‌ آنها را برای کمک‌رسانی دوچندان خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین اظهار کرد: اجرای چنین طرح‌هایی که خلاقانه و نوین است می‌تواند ساخت و بازسازی خانه‌های تخریب شده استان‌های لرستان، خوزستان و گلستان را سرعت دهد.

باید کمک موسسه‌های اقتصادی به نیازمندان الگو شود

وی به طرح یک بانک و یک مدرسه اشاره کرد و گفت: مسؤولان بانک‌ها با توجه به امکانات مالی که دارند با مشارکت در ساخت مدارس مناطق سیل‌زده می‌توانند در جلب اعتماد مردم و حتی سپرده‌گذاران موثر باشند.

این مسؤول ابراز کرد: همچنین کمک بانک‌ها در مناطق سیل‌زده می‌تواند عامل تشویقی برای سایر موسسات مالی که گردش مالی مناسبی دارند، باشد.

فرخزاد بیان کرد: باید کمک موسسه‌های اقتصادی که به هر حال انتظار بیشتری از آنها در کمک‌رسانی به نیازمندان است، به یک الگو تبدیل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین اضافه کرد: این الگو می‌تواند روند بازسازی خانه‌های سیل‌زده را سرعت ببخشد و بزودی ویرانی‌های اتفاق افتاده در استان‌های سیل‌زده را محو و یا حداقل کمرنگ کند.

انتهای پیام/77009

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول