اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بالا گرفتن اختلافات میان احزاب دولتی ایتالیا

اتهام فساد مالی علیه یکی از اعضای دولت ایتالیا، باعث شده تا روابط میان احزاب دولت دچار تنش شود.

بالا گرفتن اختلافات میان احزاب دولتی ایتالیا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حزب پنج ستاره ایتالیا امروز جمعه اعلام کرد که حزب لیگ تهدیدی برای دولت ایتالیاست.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، این موضع‌گیری در پی اتهام فساد مالی علیه «آرماندو سیری» یکی از اعضای حزب لیگ، مطرح شده است با این حال «ماتئو سالوینی» معاون نخست‌وزیر و وزیر کشور ایتالیا  که ریاست حزب لیگ را بر عهده دارد، این اتهام را رد کرده است. اما جنگ لفظی شدید میان  احزاب دولت ایتالیا باعث شده تا فضا در آستانه انتخابات پارلمانی اروپا متشنج شود.

سیری مشاور اقتصادی سالوینی است و در سمت معاون وزیر حمل‌ونقل فعالیت می‌کند. تحقیقات درباره وی به اتهام دریافت رشوه ادامه دارد. سیری این اتهام را رد کرده است. به محض اینکه این خبر منتشر شد، «دنیلو تونینلی» وزیر حمل‌ونقل ایتالیا که  یکی از اعضای حزب پنج ستاره است، او را از مسئولیت‌هایی دولتی تا اعلان بعدی تعلیق کرد.

این اقدام یک‌جانبه، واکنش حزب لیگ را به دنبال داشت و به تنش میان احزاب حاکم در دولت شد. «لوئیجی دی‌ماتیو»  رهبر حزب پنج ستاره، دولت را به عملکرد غیرمسئولانه متهم کرد.

سیری به این موضع‌گیری واکنش نشان نداد اما سالوینی در قالب بیانیه‌ای اعلام کرد: «حزب لیگ می‌خواهد که به خوبی و در دراز مدت در راستای منافع ایتالیایی‌ها اقدام کند. افکاری مبنی بر بحران در دولت، تنها از مغز دی‌ماتیو می‌گذرد.»

در جریان انتخابات ۴ ماه مارس (۱۳ اسفند ۹۶)، حزب لیگ دارای گرایش‌های راست‌گرای افراطی توانست با ۳۷ درصد رای، بیشترین میزان رای را کسب کند. حزب جنبش ۵ ستاره هم ۳۳ درصد رای کسب کرد. حزب دموکراتیک چپ میانه هم فقط ۱۸ درصد رای به دست آورد.

در پی ائتلاف دو حزب راستگرای «جنبش ۵ ستاره» و «لیگ»، «جوزپه کنته» نخست‌وزیرایتالیا شد. این دو حزب پنج ستاره و لیگ، در آن زمان به طرفداران خود قول دادند که ایتالیا را از ریاضت اقتصادی تحمیل شده اتحادیه اروپا، رها خواهند کرد.

انتهای‌پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول