اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

برومند: پژوهش علمی باید در جهت حل مشکلات و نهاد‌های خدمت‌رسان باشد

مسعود برومند معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که پژوهش ها در جهت پاسخگویی به حل مسائل و‌ مشکلات نهادها و دستگاه هایی باشد که به مردم خدمت رسانی می کنند.

برومند: پژوهش علمی باید در جهت حل مشکلات و نهاد‌های خدمت‌رسان باشد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، مسعود برومند معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اجلاس سراسری کارگروههای تخصصی برنامه ریزی و گسترش آموزش عالی گفت:در بازنگری های اساسی که در نوع نگرش ما صورت گرفت همبستگی و انسجام بین آموزش و‌پژوهش اهمیت پیدا کرد وبرهمین اساس نیز اختیارات برنامه ریزی داخلی نیز باید به دانشگاهها واگذار شود.

وی افزود:ما باید آرام آرام خودمان را از فعالیت های داخل دانشگاهی بیرون بیاوریم و بر سیاست گذاری تمرکز کنیم.

برومند اضافه کرد:در معاونت پژوهشی کارگروه هایی وجود دارد که نوع خدمات از آنها باید به گونه ای باشد که منسجم باشد.

وی اضافه کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که پژوهش ها در جهت پاسخگویی به حل مسائل و‌ مشکلات نهادها و دستگاه هایی باشد که به مردم خدمت رسانی می کنند.

معاون پژوهشی وزارت علوم اضافه کرد:باید بتوانیم اعتبار پژوهشی را در دانشگاهها ایجاد کنیم تا پژوهشگر تمام وقت در دانشگاه داشته باشیم البته تحقق این امر آسان نیست و باید تعداد گرنت ها را زیاد کنیم و به همین منظور آیین نامه اجرایی ساز و کار اختصاص اعتبار پژوهشی( ستاپ) را راه اندازی کردیم.

معاون پژوهشی وزارت علوم تاکید کرد:این طرح گروههایی را می طلبد تا همکاری و هدایت پروژه ها را برعهده بگیرند و دستگاهها نیز بودجه پژوهشی خود را در این طرح قرار دهند.

وی گفت:از مزایای این طرح می توان به امکان صرف منابع مالی برای حل مشکلات اساسی دستگاهها، امکان جهت دادن به پژوهش های کشور، زمینه سازی برای مدیریت ظرفیت جذب دانشجوی تحصیلات تکمیلی اشاره کرد.

برومند در پایان خاطرنشان کرد:همچنین تخصیص اعتبار پژوهشی از طریق گرنت منجر به ازبین رفتن رانت می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول