اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مرغ در زنجان ارزان شد

قیمت مرغ را در زنجان از ابتدای سال‌جاری، عرضه و تقاضا تعیین می‌کند، معادله‌ای که بر اساس آن امروز قیمت مرغ به 12 هزار و 300 تومان رسیده است و طبق گفته فعالان این صنعت فعلا ابلاغیه مرغ 11 هزار و 500 تومانی به زنجان نرسیده است.

مرغ در زنجان ارزان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، چند ماه منتهی به پایان سال‌گذشته، افزایش قیمت مرغ گرم و کمیاب شدن آن در بازار موضوعی بود که در سراسر کشور به وجود آمد.
اما در استان زنجان بنا به تصمیم مسىؤولان قرار شد، برای مرغ نرخ مشخصی تعیین شده و در 11 هزار و 500 تومان ثابت باقی بماند.
بر همین اساس به مدت حدود سه ماه قیمت مرغ 11 هزار و 500 تومان باقی ماند، امری که خالی از حاشیه هم نبود، چرا که به علت قیمت پایین مرغ در زنجان این محصول به استان‌های همجوار صادر شده و دست شهروندان زنجانی از خرید مرغ خالی ماند.
در روزهای پایانی سال قبل اما، مصوبه دیگری در زنجان تصویب شد که طبق آن قرار شد مرغ دو نرخی شود، که بر این اساس در نوبت صبح قیمت مرغ گرم 11 هزار و 500 تومان و در ظهر و عصر نیز در 20 نقطه شهر مرغ 15 هزار تومانی توزیع شد.
مسؤولان پیش‌بینی می‌کردند که با اجرای این طرح صف‌های طولانی مرغ به پایان رسیده و دیگر شاهد ازدحام مردم در مقابل مرغ فروشی‌ها نباشیم، همینطور هم شد، اما یک مشکل دیگر به وجود آمد و آن اینکه مرغ‌فروشان دیگر مرغ 11 هزار و 500 تومانی عرضه نکردند و هر چه در بازار دیدیم، مرغ 15 هزار تومانی بود.

*نوسان قیمت مرغ پس از آزادسازی
پس از همین ماجرا نرخ مرغ گرم آزاد شده و آنچه که قیمت این محصول را تعیین می‌کرد، عرضه و تقاضا بود، معادله‌ای که بر اساس آن امروز قیمت مرغ به 12 هزار و 300 تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه مرغ، تخم‌مرغ و ماهی‌فروشان زنجان نیز در همین رابطه ضمن مطلوب خواندن وضعیت بازار مرغ اظهار کرد: هم به اندازه نیاز مرغ در استان موجود است و هم قیمت به حد مطلوبی رسیده است.

سید ناصر رمضانلو با اشاره به اینکه فعلا ابلاغیه‌ای در ارتباط با ثابت نگه‌داشتن قیمت مرغ گرم در 11 هزار و 500 تومان به دستمان نرسیده است، گفت: در حال حاضر در قزوین، البرز و تهران مرغ به قیمت 11 هزار و 500 تومان عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در صورت ابلاغ در زنجان نیز این نرخ اعمال خواهد شد، تصریح کرد: فعلا در زنجان عرضه و تقاضا نرخ مرغ را تعیین می‌کند.

رئیس اتحادیه مرغ، تخم‌مرغ و ماهی‌فروشان زنجان با بیان اینکه توزیع روزانه مرغ در حدود 50 تا 60 تن است، اضافه کرد: مصرف مرغ نسبت به هفته‌های قبل حتی 30 درصد کاهش یافته است.

رمضانلو با اشاره به اینکه پس از آزادسازی، قیمت مرغ به 12 هزار و 200 تومان رسیده بود و سپس در نوسانی به 13 هزار تومان رسید، افزود: امروز دوباره قیمت مرغ کاهش یافته و به 12 هزار و 300 تومان رسیده است.

انتهای پیام/73005/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول