اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

جامعه موفق وابسته به تربیت صحیح جوانان است

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با تأکید بر اینکه قشر جوان باید قدرت تحلیل شرایط و مسائل را در خود تقویت کنند، گفت: جامعه موفق و سلامت وابسته به تربیت جوانان کارآمد است.

جامعه موفق وابسته به تربیت صحیح جوانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از البرز، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز عصر امروز در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره نوجوان سالم استان البرز، گفت: جامعه موفق در گرو حضور و وجود جوانان و نوجوانان موفق و فعال محقق خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در ادامه با بیان اینکه جوان و نوجوان موفق باید داری مؤلفه ها و ویژگی های مشخصی باشد، بیان کرد: شخصیت و اخلاق مداری هر انسانی در دوران نوجوانی شکل می گیرد که باید در این دوره مورد اهمیت و توجه ویژه ای باشد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه نوجوان موفق توانمند است و برای کشور تأثیر گذار خواهد بود، ادامه داد: وجود مشخصاتی همچون شور و نشاط، کنجکاوی، قدرت تحلیل و پرداختن به تخیلات، قدرت حل مسائل و تفکر انتقادی در هر نوجوانی، وی را به موفقیت و تأثیرگذاری نزدیک تر خواهد کرد.

قاسمی با اشاره به اینکه بسیاری از مسؤولان سطح جامعه به دور از قدرت تحلیل درست هستند، افزود: اگر بتوانیم نوجوانان موفقی در سطح جامعه تربیت کنیم بدون شک به موفقیت کشور نیز کمک شایانی داشته ایم.

وی تصریح کرد: تربیت جوان موفق و پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیازمند آموزش و تبیین آموزه های دینی نیز است و باید در اولویت های معیار تربیتی فرهنگیان و خانواده ها قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در ادامه با تأکید بر اینکه نوجوان سالم باید مطیع امر خداوند و در کشور تأثیرگذار باشد، اظهار کرد: اگر جوان از شادی و نشاط دور بماند به دنبال شادی های کاذب خواهند رفت که این موضوع یکی از دلایل افزایش آمار اعتیاد است.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حضور در جامعه و اجتماع با بروز آسیب و مشکلات همراه خواهد بود، اضافه کرد: نمی توان آسیب های سطح جامعه را به صفر رساند چرا که انسان ها در میان مشکلات رشد می کنند و ارزش و عیار هر شخص به میزان رشد وی در بستر مشکلات است.

وی در پایان به تقویت امر تقوای ستیز در حیطه امر پیشگیری از آسیب اجتماعی را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: تنها افراد توانمند از عهده این امر مهم بر خواهند آمد.

به گزارش خبرنگار فارس طی این جشنواره 14 هزار اثر توسط مجموعه آموزش و پرورش به ثبت رسید که در مقیاس با سال گذشته چهار هزار اثر افزایش یافته است؛ در این آیین 111 اثر منتخب وجود دارد که 86 اثر متعلق به دانش آموزان و 25 اثر دیگر مربوط به فرهنگیان است.

انتهای پیام/پ/1102/س/3

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول