اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نوری المالکی قصد تشکیل ائتلاف جدید ندارد

دفتر نوری المالکی نخست‌وزیر اسبق عراق، شایعه همراهی خودش با تحرکاتی علیه نخست‌وزیر فعلی کشورش را تکذیب کرد و گفت، قصد راه‌اندازی ائتلاف جدیدی ندارد.

نوری المالکی قصد تشکیل ائتلاف جدید ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر «نوری المالکی» رئیس ائتلاف «دولة القانون» و نخست وزیر اسبق عراق به خبر تشکیل یک ائتلاف جدید توسط دولة القانون واکنش نشان داد.

«هشام الرکابی» رئیس دفتر المالکی درباره اخبار مربوط به تلاش‌هایی برای جذب المالکی و تشکیل ائتلاف سیاسی جدید گفت که «[تشکیل] چنین ائتلاف یا فراکسیون [سیاسی] صحت ندارد».

برخی از پایگاه‌های خبری عراق روز گذشته از تشکیل ائتلاف سیاسی جدیدی خبر داده و تأکید کردند که حیدر العبادی، نوری المالکی و عمار الحکیم «در حال ایجاد یک ائتلاف سیاسی جدید هستند... و مذاکرات در این خصوص به مراحل مهمی رسیده است».

روزنامه الاخبار هم به نقل از منابع عراقی گزارش داده بود که رهبری این ائتلاف -در صورت تشکیل- با العبادی خواهد بود؛ چرا که وی در تلاش است با کنار زدن «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر کنونی عراق، متصدی این پست شود (جزئیات بیشتر).

الرکابی در ادامه در این خصوص به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که «ما هیچ قصدی نداریم که دولت عادل عبدالمهدی را کنار بزنیم».

منابع عراقی همچنین گفته بودند که تلاش‌هایی وجود دارد تا المالکی را به یک ائتلاف جدید جذب کند؛ زیرا برهم صالح رئیس جمهور عراق نپذیرفت که المالکی معاون اول وی شود، ولی المالکی همچنان مخالف هر گونه طرح و اقدامی است که بتواند العبادی را به نخست وزیری برگرداند.

رئیس دفتر المالکی همچنین در این باره تأکید کرد که بهتر است این سؤال از رئیس جمهور پرسیده شود.

در همین ارتباط، «سامی العسکری» از رهبران ائتلاف دولة القانون از احتمال ادغام قریب‌الوقوع النصر و دولة القانون خبر داد و در عین حال تأکید کرد که «ادغام النصر و القانون زمانی محقق خواهد شد که العبادی از رؤیای نخست وزیری دست بردارد».

از العسکری تصریح کرد که «العبادی همچنان امیدوار است که نخست وزیر شود... و برخی از همپیمانان العبادی به او وعده داده‌اند که یک سال بعد، نخست وزیر خواهد شد».

وی در پایان خاطر نشان کرد «ائتلاف الاصلاح خواستار برکنار عبدالمهدی بوده و بر این مسئله حساب باز کرده است».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول