اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

وبگاه خبری الغد عراق خبر داد؛

العبادی برای جلب موافقت ترامپ با تشکیل «دولت اضطراری»در عراق به آمریکا می‌رود

خبرگزاری الغد عراق به نقل ازمنبع نزدیک به العبادی نوشت نخست وزیر این کشور برای جلب نظر آمریکایی‌ها درباره تشکیل دولت اضطراری درعراق به زودی به آمریکا می رود.

العبادی برای جلب موافقت ترامپ با تشکیل «دولت اضطراری»در عراق  به آمریکا می‌رود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یکی رسانه‌ عراقی شامگاه شنبه خبر داد که «حیدر العبادی»، نخست وزیر عراق طی روزهای آینده به آمریکا سفر می‌کند.

خبرگزاری «الغد» به نقل از یک منبع نزدیک به نخست‌وزیر این کشور مدعی شد که العبادی ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) برای قانع کردن «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا به موافقت با تشکیل دولت اضطراری در عراق، به واشنگتن سفر خواهد کرد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که دو هم‌پیمان پارلمانی عراق «الاصلاح و الإعمار» (ائتلاف العبادی و مقتدی الصدر) و ائتلاف «البناء» (هادی العامری و المالکی) موفق به تشکیل فراکسیون اکثریت در پارلمان عراق نشده‌اند.

طبق قانون فراکسیون اکثریت که باید 165 کرسی از 329 کرسی پارلمان را داشته باشد، می‌تواند نامزد نخست‌وزیری را برای تشکیل دولت جدید به رئیس جمهور جدید معرفی کند.

از طرفی «مقتدی الصدر»، رهبر جریان الصدر عراق و رئیس ائتلاف سائرون از حیدر العبادی خواست به همراه کابینه خود استعفاء دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول