اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

زمینه عرضه و فروش محصولات صنایع دستی مناطق سیل‎زده فراهم شود

سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان گفت: امکان عرضه محصولات صنایع دستی نواحی سیل‎زده فراهم شود تا بانوان کارآفرین سیل‎زده بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند.

زمینه عرضه و فروش محصولات صنایع دستی مناطق سیل‎زده فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، الهه غیناقی صبح امروز در جلسه بررسی وضعیت بهداشت و سلامت خانواده‌های سیل‌زده در گلستان که با حضور «معصومه ابتکار»، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در حال برگزاری است اظهار کرد: سیل در استان گلستان دل‎های زیادی را شکست و زندگی‎های بسیاری را نابود کرد.

وی تصریح کرد: سیل بیش از 104 هزار گلستانی را به صورت مستقیم درگیر کرد و در زمانی اتفاق افتاد که مردان و زنان گلستانی در انتظار سالی پرمحصول بودند اما متأسفانه سیلاب نه تنها رویا بلکه کاشانه و تمام دارایی آنها را نابود کرد.

سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان بیان کرد: ما با کمک مشاوران دستگاه‎های اجرایی اقدامات بسیاری را در دستور کار قرار دادیم و سعی کردیم انسجامی را بین سازمان‎های مردم‎نهاد و دستگاه‎های مرتبط در رأس آن هلال احمر، بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی ایجاد کنیم.

غیناقی بیان کرد: در بعد روانی، بهداشت و تهیه البسه و پوشاک هماهنگی‎هایی را با دستگاه‎های مرتبط انجام دادیم تا بتوانیم از دغدغه‎ها و آلام سیل‎زدگان بکاهیم.

وی خطاب به معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: زنان گلستانی را دریابید و امکان عرضه محصولات صنایع دستی نواحی سیل‎زده را در هتل‎های بزرگ تهران، نمایشگاه‎های بزرگ بین‎المللی و امثال آن انجام شود تا بانوان کارآفرین سیل‎زده بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند.

سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان با بیان اینکه زراعت و اراضی کشاورزی ما بر اثر سیل از بین رفته است، ابراز کرد: با توجه به این مهم با رونق گرفتن مشاغل مربوط به امور بانوان کمی از مشکلات اقتصادی خانواده‎های سیل‎زده کمتر خواهد شد.

غیناقی افزود: می‎خواهیم امکاناتی در اختیار ما قرار بگیرد تا مشاغل مرتبط به بانوان به صورت رایگان به بانوان سیل‎زده آموزش داده شود و همچنین مواد اولیه در اختیار بانوان کارآفرین به‎ویژه بانوان فرش‎باف قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه توجه به زنان سرپرست خانوار از دیگر برنامه‎های ما است، بر لزوم توجه بیشتر به بانوان مناطق سیل‌زده تأکید کرد و گفت: امیدوارم حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و بانوان برکات خوبی برای خانواده‌های سیل‎زده به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول