اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عضو حزب‌الله: آمریکا دنبال بهره‌برداری از تحرکات مردمی در سودان و الجزائر است

نائب‌رئیس شورای اجرایی حزب‌الله اعلام کرد، آمریکا می‌خواهد از تحرکات مردمی در الجزائر و سودان برای ایجاد فتنه در این کشورها بهره‌برداری کند، همانگونه که پیش‌تر این اقدام را در قبال دیگر کشورها انجام داد.

عضو حزب‌الله: آمریکا دنبال بهره‌برداری از تحرکات مردمی در سودان و الجزائر است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ «علی دعموش» نائب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله اعلام کرد،‌ آمریکا و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور همچنان به تجاوزات خود به ملت‌ها و کشورهای منطقه ادامه می‌دهند.

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، دعموش ادامه داد، اقداماتی مانند اعلام قدس به عنوان پایتختی رژیم صهیونیستی، ‌به رسمیت شناختن حاکمیت این رژیم بر جولان و تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، میزان خصومت آمریکا با ملت‌های منطقه و بی‌توجهی آن به سرزمین، مقدسات و حقوق این ملت را نشان می دهد؛ آمریکا علیه تمام «جنبش‌های مقاومت، حامیان آنها و تمام کسانی که در مقابل اسرائیل و طمع‌ورزی‌های آن ایستاده‌اند و مخالف پروژه‌های آمریکایی-استعماری جدید در منطقه هستند» توطئه می‌کند.

نائب‌رئیس شورای اجرایی حزب‌الله تصریح کرد: «آمریکا امروز ایران را به دلیل موضع حمایتی از مسأله فلسطین، مردود دانستن پروژه‌های آمریکایی-صهیونیستی در منطقه، حمایت از جنبش‌های مقاومت، ملت‌های منطقه و نقش آنها در پیروزی‌ها و دستاوردهای محور مقاومت در منطقه در مقابله با محور آمریکا و ادوات آن از عراق تا سوریه ، لبنان، فلسطین و یمن تحریم کرده است».

دعموش در ادامه گفت، هدف از این اقدامات به زانو درآوردن ملت‌ها و کشورهای منطقه در مقابل آمریکاست تا از حقوق و سرزمین خود دست بکشند، به صورت کامل تسلیم رژیم صهیونیستی شوند و «معامله قرن» را بپذیرند.

وی تأکید کرد: «طمع‌ورزی‌های آمریکایی و اسرائیلی برای ایجاد خاورمیانه جدید وجود دارد، خاورمیانه‌ای که اسرائیل در آن نقش محوری و "قوی‌ترین" را داشته باشد اما ملت‌ها و جنبش‌های مقاومت در مقابل این پروژه خواهند ایستاد و آن را مانند دیگر پروژه‌ها در سوریه و غیره شکست خواهد داد».

 نائب‌رئیس شورای اجرایی حزب‌الله ادامه داد: «آمریکا باید بداند دلیل تمام ویرانی‌ها و تضییع حقوق‌ها در منطقه است؛ ‌مداخله آمریکا "افغانستان، عراق، سوریه و یمن" را ویران کرد،‌ منجر به درد و رنج میلیون‌ها آواره و قربانی شد، صدها کشته و مجروح در جهان عربی و اسلامی به جای گذاشت؛ امروز آمریکا تلاش می‌کند کشورهای عربی جدیدی را وارد جنگ کند و از تحرکات مردمی در الجزائر و سودان و غیره برای ایجاد فتنه و تخریب در این کشورها بهره‌برداری کند همانگونه که دیگر کشورها را تخریب کرد».

«عوض بن عوف» وزیر دفاع سودان بعداظهر پنجشنبه هفته گذشته با قرائت بیانیه‌ای اعلام کرد که «عمر البشیر»رئیس‌جمهور این کشور کنار گذاشته شده و قرار است طی دو سال حکومت انتقالی تشکیل داده شود  اما پس از قرائت بیانیه بن عوف بسیاری احزاب و گروههای سیاسی اعلام کردند که شورای نظامی را غیر قانونی و اقدام ارتش را کودتا می‌دانند و خواهان یک حکومت غیر نظامی هستند.

یک روز بعد از تشکیل شورای نظامی انتقالی در سودان، عوض بن عوف رئیس این شورا از سمت خود کناره‌گیری کرد. بن‌عوف در بیانیه‌ای با اعلام استعفای خود، ژنرال «عبدالفتاح البرهان» بازرس کل ارتش سودان را به‌عنوان ریاست جدید شورای نظامی انتقالی و ژنرال «کمال عبدالمعروف» را نیز از معاونت خود برکنار کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول