اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  گروههای توان خواه

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور:

سازمان‌ها در انجام وظایف خود نسبت به معلولان شانه خالی می‌کنند

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: متأسفانه در زمینه معلولیت‌ها سازمان بهزیستی مجبور است که به تنهایی بار را به دوش بکشد و سازمان‌های متولی دیگر به وظایف خود به خوبی عمل نمی کنند.

سازمان‌ها در انجام وظایف خود نسبت به معلولان شانه خالی می‌کنند

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، حسین نحوی نژاد در مراسم افتتاح دوازدهمین مرکز روزانه آموزش و توانبخشی افراد دارای اختلال طیف اوتیسم با نام فریحا گفت: راه‌اندازی این مرکز به دلیل ارائه خدمت به فرزندانی که دچار اختلال طیف اوتیسم هستند، روز به روز گسترش پیدا کند البته این خدمات باید یکپارچه و گسترده تعریف شود.

وی افزود: از غربالگری‌ها تا شناخت به موقع و مداخله به هنگام، آموزش مناسب، آموزش مهارت‌های زندگی، کنترل هیجانات و رفتارهایی که به خود فرد و خانواده آسیب می‌زند و در نهایت کاستن از فشارهایی که به لحاظ روحی، روانی و اقتصادی به خانواده‌ها وارد می‌شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور گفت: یکی از مشکلاتی که ما امروز داریم این است که در رابطه با برخی از مسائل، بیماری‌ها، اختلالات و معلولیت‌ها سازمان بهزیستی مجبور است که به تنهایی بار را به دوش بکشد قاعدتاً در جریان مطالبه معمولاً بر اثر کمبود امکانات ممکن است پاسخگوی مطالباتی که حق آن جامعه هدف است، نباشیم.

وی تصریح کرد: هیچ یک از پرسنل و کارکنان ما کوتاهی نمی‌کنند، اگر مشکلی بوده بر اثر کمبود امکانات است و بر اثر این است که خیلی از دستگاه‌های دیگر که نقشی به عهده دارند، کار خود را انجام نمی‌دهند و چون سازمان بهزیستی در مرحله آخر با خانواده‌ها در ارتباط است، قاعدتاً بیشتر مورد سؤال و بیشتر مورد انتقاد واقع می‌شود.

نحوی نژاد گفت: باید حرکت ما حرکت رو به جلو باشد و کارنامه ما در چند سال گذشته این را نشان داده که این دغدغه را داریم که خدمات توانبخشی روزانه و آموزشی گسترش پیدا کند. خدمات مبتنی بر خانواده که کرامت و کیان خانواده را حفظ می‌کند.

وی افزود: ما با گسترش بی‌رویه مراکز نگهداری واقعاً مخالفیم و در 7، 8 گذشته این اجازه را ندادیم که این گسترش بی‌رویه وجود داشته باشد و سعی کردیم که آموزش و ماندن مردم در خانواده گسترش پیدا کند. این روند رو به رشد ادامه پیدا می‌کند در سال آینده بسیاری از اقتصاددانان می‌گویند که ممکن است این تحریم‌ها و مشکلاتی که وجود دارد به نحوه کار فشار بیاورد ولی من این نوید را می‌دهم در بخش توانبخشی ما نه تنها ایستایی نخواهیم داشت بلکه اقدامات خوب و چشمگیری در سال 98 صورت خواهد گرفت که محور اساسی آنها توجه به خانواده خواهد بود.

نحوی نژاد گفت: نکته بعدی افزایش سطح رفاه افراد دارای معلولیت و خانواده‌هایشان، گسترش بُعد خانوار در مورد معلولینی که سرپرست خانوار هستند، تقویت بخش اشتغال از طریق صندوق فرصت‌های شغلی و اختصاص مبالغی است که خارج از ضوابط دست و پا گیر بانک‌های عامل باشد همچنین بحث تحصیل رایگان که با نقصان‌هایی در سنوات اخیر برخوردار بوده و در نهایت تقویت مراکزی مثل این مرکز که وظیفه اصلی آن این است که باری از روی دوش خانواده‌ها بردارند و آسیب و شدت و تعمیق معلولیت را کم کنند، است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول