اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

معاون سلامت و حمایت خانواده کمیته امداد:

وظایف حمایتی معلولان در کمیته امداد و بهزیستی تفکیک شود

معاون سلامت و حمایت خانواده کمیته امداد گفت: وظایف حمایتی کمیته امداد از وظایف توانبخشی بهزیستی باید جدا شوند که این امر را در قالب طرحی به مجلس فرستاده‌ بودیم اما متاسفانه از دستور کار مجلس خارج شد.

وظایف حمایتی معلولان در کمیته امداد و بهزیستی تفکیک شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، فاطمه رهبر در جلسه شورای عالی رفاه که در وزارت رفاه تشکیل شد گفت: در مجلس نهم طرحی با موضوع تفکیک وظایف حمایتی کمیته امداد از وظایف توانبخشی بهزیستی ارائه شد که به مجلس دهم رسید اما از دستور کار خارج شد.

وی افزود: این در حالی است که ۵۷هزار بیمار صعب‌العلاج و معلول نیازمند تحت پوشش کمیته امداد هستند.

رهبر گفت: کمیته امداد نیز باید در کمیته نظارت بر قانون جامع معلولان شرکت کرده و عضوت داشته باشد که متاسفانه اکنون اینگونه نیست.

سهیل معینی، نماینده جامعه معلولان در این جلسه نیز گفت: تصویب قانون جامع حمایت از معلولان با مشارکت و حضور جامعه مدنی معلولان از جمله دستاوردهای مثبت و مهم است.

وی با اشاره به اینکه تصویب قانون حمایت از معلولان ۶ سال طول کشید گفت: بزرگ‌ترین مشکل درباره معلولان، صرفا کمبود منابع مالی نیست، بلکه بیشتر چگونگی تخصیص و همکاری‌های بین بخشی است.

معینی افزود: در قانون پیش بینی شده همه وزارتخانه‌ها بودجه دسترس پذیری را برای معلولان در بخش عمرانی تخصیص دهند چراکه ما به بازسازی شرایط و فضاهای موجود نیاز داریم اما بیشترین ضعف در اجرای قانون و عدم یکپارچه سازی دستگاه‌ها است.

معاون سلامت و حمایت خانواده کمیته امداد با اشاره به نیازهای معلولان ادامه داد: معلولان نیازهای معیشتی دارند که همانند سایر مردم است و دیگری نیاز توانبخشی است که اگر نیاز معیشتی از مجرای دیگری به غیر از بهزیستی پیگیری شود، بهزیستی می‌تواند روی وظیفه توانبخشی‌ خود تمرکز کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول