اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

توسط دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف به دست آمد

کسب مدال برنز مسابقات جهانی برنامه‌نویسی دانشجویی ICPC

دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در مسابقات جهانی برنامه‌نویسی دانشجویی ICPC موفق به کسب مدال برنز شدند و با قرارگیری در صدر تیم‌های غرب آسیا، عنوان قهرمانی منطقه را به خود اختصاص دادند.

کسب مدال برنز مسابقات جهانی برنامه‌نویسی دانشجویی ICPC

 به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه صنعتی شریف ،دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در مسابقات جهانی برنامه‌نویسی دانشجویی ICPC موفق به کسب مدال برنز شدند و با قرارگیری در صدر تیم‌های غرب آسیا، عنوان قهرمانی منطقه را به خود اختصاص دادند.

تیم دانشجویان دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف متشکل از محمدمهدی شکری، سیدپارسا میرطاهری و علی بهجتی، پس از ۱۸ سال موفق شدند در مسابقات جهانی ICPC، رتبه ۹ و مدال برنز اول این مسابقات را کسب کنند.

مسابقات جهانی برنامه‌نویسی دانشجویی ICPC معتبرترین مسابقه برنامه‌نویسی در سطح جهان و به‌عنوان المپیک برنامه‌نویسان شناخته می‌شود. مرحله نهایی مسابقه‌ جهانی امسال طی روزهای ۱۱ تا ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ در کشور پرتغال برگزار شد و ۱۳۵ تیم برتر جهان پس از طی رقابت‌های منطقه‌ای از بین بیش از ۱۷ هزار تیم از ۳۲۰۰ دانشگاه مختلف به این مسابقه‌ راه پیدا کرده بودند.

در مرحله نهایی این مسابقات، تیم دانشگاه صنعتی شریف موفق شد با پشت سر گذاشتن رقبای قدرتمندی همچون دانشگاه‌های پرینستون، هاروارد، آکسفورد، سن‌پترزبورگ، استنفورد و CMU به جمع ده تیم برتر مسابقه بپیوندد و مدال برنز این مسابقات را از آن خود کند.
گفتنی است حمید ضرابی زاده عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر به عنوان سرپرست و مربی تیم و امیرکیوان محتشمی از اعضای تیم سال گذشته به عنوان مربی دوم، این تیم را همراهی کرده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول