اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

مدیر کمیته علمی مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب:

ارتقای کیفیت و صرفه‌جویی مهم‌ترین ویژگی مسابقات بین‌المللی قرآن امسال است

مدیر کمیته علمی مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب علوم دینی با اشاره به برگزاری مرحله اول مسابقات امسال به صورت غیر‌حضوری گفت: این اقدام گامی مؤثر در افزایش کیفی رقابت‌ها و سبب صرفه‌جویی قابل توجه در هزینه‌ها است.

ارتقای کیفیت و صرفه‌جویی مهم‌ترین ویژگی مسابقات بین‌المللی قرآن امسال است

حجت‌الاسلام فاکر میبدی عضو هیأت علمی جامعة‌المصطفی‌العالمیه در گفت‌وگو با خبرنگار ویژه‌نامه مسابقات بین‌المللی قرآن خبرگزاری فارس مسابقات بین‌المللی قرآن کریم طلاب علوم دینی را رقابتی در گستره بین‌المللی با محوریت معارف و مهارت‌های قرآنی دانست و گفت: این رقابت‌ها به صورت ادواری و سالانه برای روحانیون و طلاب مراکز حوزوی داخل و خارج از کشور با هدف توسعه، تعمیق و ترویج فرهنگ قرآن و عترت در عرصه جهانی برگزار می‌شود.

وی افزود: از جمله سیاست‌های برگزاری این مسابقات، می‌توان به تأکید بر گفتمان اسلام ناب و حرکت در مسیر تحقق رسالت‌های حوزوی در طراحی محتوا و اجرای مسابقات، توجه به موضوعات کلان و اولویت‌های جهان اسلام در منابع و محتوای مسابقات، اهتمام به تقریب بین مذاهب اسلامی و پرهیز از هرگونه اقدام تفرقه‌انگیز در فرایند مسابقات و توجه به عمق بخشی محتوایی رشته‌های مسابقات و جلب مشارکت فراگیر مخاطبان اشاره کرد.

فاکر میبدی، برگزاری مسابقات در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی را یکی از امتیازات این دوره از مسابقات دانست و عنوان کرد: مرحله مقدماتی مسابقات به صورت مجازی با برقراری تماس تصویری هیأت داوران با متقاضیان حضور در مسابقات و دریافت ارزیابی اولیه به صورت مجازی برگزار شد.

عضو هیأت علمی جامعة‌المصطفی‌العالمیه ادامه داد: در این مرحله افرادی که دارای قوت و مهارت افزون‌تری از سایرین بودند بر اساس رأی هیأت داوران به عنوان منتخب دور مقدماتی برای حضور در دو مرحله بعد به ایران دعوت شد‌ه‌اند.

حجت‌الاسلام فاکر میبدی اظهار داشت: ارتقاء سطح کیفی مسابقات و حضور متسابقین قوی ملیت‌های مختلف و صرفه‌جویی قابل توجه ارزی و ریالی در هزینه‌های برگزاری مسابقات از مزایای این اقدام است.

وی بیان کرد: امتیاز دیگر مسابقات بین‌المللی قرآن کریم طلاب علوم دینی که می‌تواند الگوی شایسته‌ای برای مسابقات کشور و سایر کشورهای اسلامی باشد، اهتمام جدی به تدبر و فهم آیات نورانی قرآن در عین پرداختن به زیباخوانی و حفظ الفاظ نورانی آن است.

حجت الاسلام فاکر‌میبدی ادامه داد: متسابقین رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل و حفظ کل قرآن کریم، معارف سوره‌های محمد، فتح و حجرات را از یکی از تفسیرهای المیزان علامه طباطبایی یا التحریر و التنویر ابن عاشور مطالعه می‌کنند و در دو مرحله کتبی و حضوری در هنگام ارائه تلاوت و حفظ خود پاسخگوی هیأت داوران خواهند بود.

وی تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های طلاب علوم دینی، تبلیغ دین و آموزش معارف انسان‌ساز ثقلین به عاشقان طریق عبودیت و بندگی است. سیاست‌گذاری و جهت‌گیری این مسابقات به گونه‌ای است که در راستای تقویت مهارت‌های طلبگی و رسالت‌های حوزه باشد.

عضو هیأت علمی جامعةالمصطفی‌العالمیه گفت: پرداختن به معارف نورانی قرآن در عین پرداختن به مهارت‌های تلاوت و حفظ، برگزاری رشته خطابه قرآنی و همچنین رشته پژوهش‌های قرآنی برخی از اقداماتی است که موجب استقبال افزون‌تر حوزویان و طلاب گرامی نسبت به این مسابقات شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول