اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد مطرح کرد

نقش مسابقات بین‌المللی قرآن در تحقق اهداف بیانیه گام دوم

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد، مسابقات بین‌المللی قرآن را گامی برای رسیدن به معنویت در بیانیه گام دوم انقلاب دانست و گفت: این رقابت‌ها می‌تواند در عرصه‌های مختلف قرآنی جریان‌سازی کند.

نقش مسابقات بین‌المللی قرآن در تحقق اهداف بیانیه گام دوم

عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ویژه‌نامه مسابقات بین‌المللی قرآن خبرگزاری فارس؛ برگزاری سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان را اقدامی مثبت و تأثیر‌گذار دانست و گفت: این مسابقات یک اقدام رو به جلو محسوب می‌شود و می‌تواند در عرصه‌های مختلف به منظور جلب توجه و اهتمام بیشتر به قرآن کریم جریان‌سازی کند.

وی با بیان اینکه بانوان نیمی از جامعه اسلامی را تشکیل می‌دهند، افزود: جریان‌سازی و توجه به قرآن کریم برای این قشر از جامعه اقدام بسیار ارزنده‌ای محسوب می‌شود.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد تأثیر این مسابقات بر تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، بیان کرد: بدون تردید بن مایه‌های اصلی معنویت در قرآن کریم و آموزه‌های عترت طاهرین قرار دارد و برای رسیدن به رشد معنویت که رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم تأکید کرده‌اند، توجه به قرآن بسیار مهم است.

وی یادآور شد: این مسابقات مسیری برای رسیدن به مغز وعمق معنویت با عبور از پوسته‌های آن و تکیه بر آموزه‌های شریف قرآن کریم است.

فقهی‌زاده با اشاره به رضایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان، خاطرنشان کرد: از دست اندرکاران این رقابت‌ها در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز به منظور انجام این اقدام دینی و معنوی تقدیر و تشکر می‌کنیم.

گفتنی است، سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان از ۲۰ تا ۲۵ فروردین‌ماه در تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول