اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

معاون استاندار خراسان شمالی خبر داد

اسکان اضطراری ۲۰۰ سیل‌زده خراسان شمالی/ روشنایی به روستاها بازگشت

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خراسان شمالی، با اشاره به وصل شدن برق در روستاهای سیل‌زده خراسان شمالی گفت: ۲۰۰ نفر از روستاها و عشایر استان خدمات اسکان اضطراری را دریافت کرده‌اند.

اسکان اضطراری ۲۰۰ سیل‌زده خراسان شمالی/ روشنایی به روستاها بازگشت

ولی‌الله حیاتی در گفتگو با خبرنگار فارس در بجنورد، با اشاره به آخرین اقدامات انجام‌شده در مناطق سیل‌زده خراسان شمالی اظهار کرد: از ابتدای بارش نزولات جوی، ستاد مدیریت بحران استان در وضعیت آماده‌باش قرار دارند و جلساتی را در راستای مدیریت وضعیت ایجاد شده برگزار کرده‌اند.

وی از بسیج شدن تمام نیروهای امدادی، خدماتی و انتظامی در حوزه‌های مختلف خبر داد و گفت: برق و ارتباطات مخابرات در روستاهای متأثر از سیل برقرار شده و مایحتاج ضروری و اولیه مورد نیاز برای ساکنان این منطقه توزیع‌ شده است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خراسان شمالی، با تشریح اقلام توزیع‌ شده میان ساکنان مناطق سیل‌زده استان افزود: ۲۲۸ تخته چادر امدادی، ۳ هزار و ۵۰۰ قرص نان، دو تن آرد، ۵۰ بسته آب‌ معدنی، ۸۴۵ قوطی کنسرو و ۲۴۰ بسته غذایی در روستاهای سیل‌زده استان در شهرستان‌های مانه و سملقان و راز و جرگلان توزیع‌ شده است.

وی همچنین از بکارگیری بیش از ۴۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین در مناطق سیل‌زده استان برای بازگشایی مسیر و انتقال مواد اضطراری خبر داد و اظهار کرد: ۲۰۰ نفر از روستاییان و عشایر استان اسکان اضطراری شده‌اند و برای این خانوارها جهت پوشش چادرهای امدادی اقلامی همچون نایلون و پلاستیک به میزان مورد نیاز تهیه و تقسیم‌ شده است.

حیاتی همچنین با اشاره به توزیع ۶۰۰ تخته پتو در میان خانوارهای سیل‌زده گفت: مسیرهای دسترسی به چندین روستای دهستان شیرین سو به علت طغیان رودخانه‌ها مسدود شده و فقط تردد توسط وسایل نقلیه سنگین انجام می‌شود.

گفتنی است، بارش‌ها در خراسان شمالی از روز دوشنبه ۲۸ اسفندماه آغاز شد و برآورد اولیه حاکی از خسارت دیدن یک‌هزار منزل مسکونی در شهرستان‌های سیل‌زده استان است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول