اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

قاری بین‌المللی قرآن کریم:

لزوم حمایت از نفرات برتر مسابقات بین‌المللی قرآن به عنوان نخبگان جامعه

قاری بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به ضرورت حمایت سازمان اوقاف و دیگر نهادهای قرآنی از نفرات برتر مسابقات بین‌المللی قرآن، گفت: باید مسئولان زمینه اشتغال و برگزاری جلسات آموزش قرآن را برای نخبگان فراهم کنند.

لزوم حمایت از نفرات برتر مسابقات بین‌المللی قرآن به عنوان نخبگان جامعه

محمدحسین سبزعلی، استاد و قاری بین‌المللی قرآن کریم به بیان نقاط قوت و ضعف و ارائه راهکارهای مناسب در زمینه برگزاری هرچه بهتر مسابقات بین‌المللی قرآن اوقاف پرداخت و گفت: طی سال‌های مختلف در زمینه برگزاری مسابقات، به یمن راهبردهای داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و همت و تلاش مسئولان هرسال نسبت به سال گذشته پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای حاصل شده است و باید سعی کنیم تا جهت اصلی مسابقات که حفظ وحدت و یکپارچگی و استکبارستیزی است را حفظ کنیم.

وی ضمن ارائه پیشنهاداتی در زمینه برگزاری هرچه بهتر مسابقات اظهار کرد: برای اینکه سطح مسابقات ارتقاء پیدا کند، باید قبل از برگزاری مسابقات، یک قاری یا نماینده از کشور ایران به هریک کشورهای شرکت‌کننده در مسابقات اعزام شود و علاوه بر تبلیغ و قرائت قرآن در مدت حضور خود در آن کشور، نفر منتخب برای حضور در مسابقه را انتخاب کند، در این صورت سطح کیفی مسابقات بین‌المللی قرآن ارتقاء می‌یابد.

وی عنوان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه و همچنین سایر نهادهای متولی امور قرآنی باید از نفرات برتر مسابقات بین‌المللی قرآن حمایت کنند و زمینه اشتغال از جمله امکان برگزاری جلسات آموزش قرآن را برای آنها فراهم کنند.

قاری بین‌المللی قرآن کریم ضمن تأکید بر برقراری ارتباط مستمر با متسابقان افزود: همچنین کمک به انتشار آثار فعالان قرآنی مثل قرائت ترتیل و تحقیق کل قرآن، اذان و... که سازمان‌ها و نهادهایی مثل اوقاف می‌توانند در این زمینه بانی شوند، به منظور ایجاد انگیزه در فعالان قرآنی بسیار اثرگذار است.

وی حضور مسئولان را در زمان برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن لازم و ضروری دانست و بیان کرد: در زمینه برگزاری مسابقات باید از تمام ظرفیت‌های ارگان‌ها و نهادهای مختلف همچون وزارت آموزش و پرورش و سایر ارگان‌ها بهره برد تا شاهد رونق هرچه بیشتر این برنامه‌ها باشیم. اگر چه در برخی سازما‌ن‌ها و وزارتخانه‌ها بحث مسابقات به صورت مجزا مطرح است، اما برای ارتقای کیفیت مسابقات بهتر است ظرفیت‌ها تجمیع شود.

سبزعلی با اشاره به تغییرات مثبتی که در سطح مسابقات بین‌المللی قرآن صورت گرفته است، عنوان کرد: مسئولان باید همه همت و تلاش خود را در جهت برگزاری جذاب‌تر مسابقات و ایجاد شور و نشاط در متسابقان به کار گیرند که قطعاً رسیدن به این مهم نیاز به کارشناسی و تدابیر بیشتری دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول