اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

فارس من| معاون تربیت‌ بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش:

برنامه آموزشی ایمنی مدارس تهیه شد

معاون تربیت‌ بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش از ارسال دستورالعمل ویژه در حوزه «ایمنی» به مدارس خبر داد و گفت: برنامه آموزشی ایمنی مدارس تهیه شده است.

برنامه آموزشی ایمنی مدارس تهیه شد

مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در واکنش به درخواست تعدادی از مخاطبان این خبرگزاری در سامانه «فارس من» درباره «پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال» اظهار کرد: چهارشنبه آخرسال در سنوات گذشته با فراز و نشیب‌ مواجه بوده است و همواره تعدادی از کودکان و نوجوانان آسیب دیدند و خانواده‌هایی عیدشان به هم خورده است.

وی با بیان اینکه چندسال است که بخشنامه‌ای به مناسبت چهارشنبه آخرسال به مدارس می‌فرستیم، گفت: در این دستورالعمل توصیه‌های لازم را داریم و از مدیران مدارس خواهش می‌کنیم که این توصیه‌ها را به دانش‌آموزان منتقل کنند ضمن اینکه در جلسه با انجمن اولیا و مربیان برای آگاهی بخشی به خانواده‌ها تلاش کنند.

حمیدی با اشاره به این نکته که امسال احساس کردیم که بیشتر باید وارد این مباحث شویم، افزود: امسال مانور مقابله با حریق و پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخرسال را اجرا کردیم و در حوزه ایمنی یک دستورالعمل ویژه برای مدارس داشتیم و به جز بحث چهارشنبه آخرسال، ایمنی بخش‌های مدرسه مثل مورتورخانه، راهروها، پله‌ها و آزمایشگاه‌ها برای اساس چک‌لیست‌هایی بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه آموزشی ایمنی مدارس تهیه شده است و آگاهی بخشی در زمینه ایمنی مدرسه با ماست که در سطح وسیع دوره‌های آموزشی ضمن خدمت را دنبال می‌کنیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کارگروهی در دفتر سلامت با عنوان «ایمنی و سلامت در محیط مدرسه» ایجاد شده است، اضافه کرد: ۷۰ درصد حوادث ناشی از خطای انسانی است و ۳۰ درصد به فضای ناایمن برمی‌گردد و ما با آموزش و فرهنگ‌سازی می‌توانیم میزان حوادث ناشی از خطای انسانی را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه بعد از واقعه آتش‌سوزی زاهدان روی مضوع ایمنی مدارس متمرکز شدیم، گفت: در تغییر ساختار، واحد ایمنی در دفتر سلامت ایجاد شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول