اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

فارس من| مدیرکل سلامت آموزش و پرورش به فارس خبر داد

آموزش پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال توسط ۲ میلیون سفیر سلامت در مدارس

مدیرکل سلامت و تندرستی آموزش و پرورش از ابلاغ دستورالعمل آموزش پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال از چند هفته پیش به مدارس خبر داد و گفت: 2 میلیون سفیر سلامت به آموزش پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال به همسالان و خانواده‌های خود می‌پردازند.

آموزش پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال توسط ۲ میلیون سفیر سلامت در مدارس

حسن ضیاءالدینی مدیرکل سلامت و تندرستی آموزش  و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در واکنش به درخواست تعدادی از مخاطبان این خبرگزاری در سامانه «فارس من» درباره «پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخرسال»، اظهار کرد: چند هفته پیش دستورالعمل آموزش مسائل مربوط به ایمنی مدارس و پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال را به مدارس سراسر کشور ابلاغ کردیم و از همان زمان معلمان و مدیران مدارس، ارائه آموزش‌های لازم را به دانش‌آموزان آغاز کردند.

وی ادامه داد: به صورت نمادین در مراکز استان‌ها و شهر تهران مانور پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال را برگزار کردیم و هر استان در روزهای مختلف و با توجه به برنامه‌ریزی پیش‌بینی شده برنامه‌هایی را برگزار کرده و مانور را اجرا می‌کند.

ضیاءالدینی با بیان اینکه به دنبال فرهنگ‌سازی در کشور هستیم، افزود: با همکاری رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما، آتش‌نشانی، هلال‌احمر و دستگاه‌های مربوطه بحث آموزش‌های لازم برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال را فرهنگ‌سازی می‌کنیم.

وی با اشاره به فعالیت 2 میلیون سفیر سلامت در مدارس، گفت: این 2 میلیون دانش‌آموزان آموزش‌های لازم را فرا گرفتند و به همسالان، دانش‌آموزان دیگر و خانواده‌ها منتقل می‌کنند؛ به عبارت دیگر ما در سطح وسیع به دنبال فرهنگ‌سازی آموزش‌ها در خصوص مقابله با حوادث و پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال هستیم تا بتوانیم تغییر رفتار ایجاد کنیم.

مدیرکل سلامت و تندرستی آموزش  و پرورش تصریح کرد: هر سال با آموزش‌هایی که به دانش‌آموزان داده می‌شود شاهد کاهش مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال هستیم و امیدواریم این حوادث به صفر برسد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول