اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

سلیمی در گفت‌وگو با فارس:

ماموریت دانشگاه علامه تغییر فرایند نگاه تکراری به نگاه تولید و نوآوری در علوم انسانی است

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: استراتژی فعالیت دانشگاه علامه طباطبایی تغییر فرایند نگاه تکراری و تقلیدی به نگاه تولیدی و نوآورانه در علوم انسانی است.

ماموریت دانشگاه علامه تغییر فرایند نگاه تکراری به نگاه تولید و نوآوری در علوم انسانی است

حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به طرح آمایش سرزمین که از سوی وزارت علوم به دانشگاه ها ابلاغ شده است، افزود: با توجه به اینکه بخش عمده این طرح برای قبض و بست واحدهای دانشگاهی است، دانشگاه علامه طباطبایی در این طرح کار خاصی انجام نمی‌دهد، در واقع به مجموعه ما فعالیت خاصی محول نشده است و همچنین قرار نیست مسئولیت دانشگاه دیگری را برعهده بگیریم یا زیر نظر دانشگاهی برویم.

وی ادامه داد: بر اساس سیاست دانشگاه علامه طباطبایی حتی قبل از ابلاغ طرح آمایش هم تصمیمی برای  توسعه کمی دانشگاه نداشتیم و البته بیشتر تلاش ما در توسعه کیفی، بومی سازی مباحث، عمق مباحث و متکی ساختن علوم و دانش های مختلف به نیازهای داخل کشور و همچنین تغییر فرایند نگاه تکراری و تقلید به نگاه تولید و نوآوری در علوم انسانی است.

سلیمی اضافه کرد: استراتژی که دانشگاه علامه طباطبایی در حال انجام آن بوده و همچنان به آن می پردازد تولید و نوآوری در علوم انسانی است در واقع ما به نوعی در مسیر اهدافی که در سند آمایش تعریف شده قرار داریم.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب مبنی بر تولید علم در علوم انسانی، خاطر نشان کرد: تاکید رهبر انقلاب دقیقا فرا راه ما است، به طوری که ما به دنبال آن هستیم که دانشگاه، استادان و دانشگاهیان و همچنین پایان‌نامه‌های خود را اول تبدیل به علم نافع کرده یعنی آن ها را متوجه نیازهای کشور بکنیم و دوم دانشجویان و استادان خود را به سمت خلاقیت هدایت کرده تا بر اساس تولید اندیشه های بومی بتوانند مسائل کشور را حل کنند.

وی در پایان یادآور شد: در تلاش هستیم تا دانشجویان و اساتید علمی خود را با اشراف به اندیشه های جهانی به سمت تولید اندیشه ملی سوق داده تا مشکلات مختلف کلان کشور را مدیریت و برای رفع آن آسوده باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول