اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

با حضور وزیر علوم

دانشگاه گیلان به شبکه علمی کشور متصل شد

دانشگاه گیلان با حضور وزیر علوم، استاندار گیلان و مدیران استانی، به شبکه علمی کشور متصل شد.

دانشگاه گیلان به شبکه علمی کشور متصل شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از وزارت علوم، با حضور منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری، استاندار گیلان و مدیران استانی، دانشگاه گیلان به شبکه علمی کشور متصل شد.

شبکه علمی کشور یک قرار داد سه جانبه میان وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز پژوهش‌های علمی و صنعتی است.
شبکه علمی کشور، شبکه‌ای مستقل و مبتنی بر فیبر تاریک با هدف اتصال کلیه دانشگاه‌ها و با امکان اتصال به سایر شبکه های معتبر علمی از جمله شبکه علمی اروپا است. این شبکه علمی، شاهراه ارتباطی و انتقال دهنده دانش مابین مشترکین خاص خود است که از یک سو نیازمند خدمات زیرساختی خاص مانند سرویس‌های پرسرعت و بدون تاخیر و امکانات ابری پردازشی بوده و از سوی دیگر تولیدکننده، توسعه‌دهنده و ارائه‌کننده خدمات و اطلاعاتی است که در بستر اینترنت دستیابی به آنها یا ممکن نیست و یا هزینه بالایی دارد.
شبکه علمی صرفاً تامین کننده اینترنت نیست بلکه بستر ارائه خدمات متنوع، محیط هم‌افزایی علمی و زیرساخت پیاده‌سازی نقشه جامع علمی کشور است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول