اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

تاکید وزیر علوم بر الزام ارتقای دانشگاه ها به تراز جهانی

وزیر علوم گفت:طرح ارتقای دانشگاه ها به تراز بین المللی در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی و با شاخص های خاص صورت می‌گیرد.

تاکید وزیر علوم بر الزام ارتقای دانشگاه ها به تراز جهانی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست هم‌اندیشی پروژه اقتصاد مقاومتی که صبح امروز با محوریت «ارتقای ۵ دانشگاه و ۵ پژوهشگاه برتر کشور به تراز بین‌المللی» در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد، گفت:طرح ارتقای دانشگاه ها به تراز بین المللی در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی و با شاخص های خاص صورت می‌گیرد.

وزیر علوم گفت: ما در داخل با شرایط جدید رو به رو هستیم و در بخش ملی باید پژوهشگاه ها و دانشگاه ها، ماموریت های ملی را هم مورد توجه قرار دهند و نکته دیگر اینکه نقدهایی که به عملکرد حوزه های آموزشی و پژوهشی می‌شود، گاهی با نگاه سطحی به عملکرد اساتید و حتی مدیران، ممکن است تکرار شود.

غلامی ادامه داد: عدم تامین نیاز فنی و کارشناسی جامعه، نوعی نادیده گرفتن دانشگاه هاست. اینکه چهل سال فعالیت آموزش عالی که بیشتر مسوولان بالادستی از همین دانشگاه ها فارغ التحصیل شدند را نادیده بگیریم، اشتباه است.

وزیر علوم با بیان اینکه تراز جهانی دانشگاه ها را حتما با شاخص های تعریف شده مد نظر قرار می دهیم اظهار داشت:  نقشه راه را نیز تعریف کرده ایم و به توفیقات و عدم توفیق ها،چالش های پیش رو و راه حل ها هم خواهیم پرداخت.

غلامی افزود: ما در بحث ارتقای جهانی حتما باید به جایگاه تراز علمی توجه کنیم و اینکه تاکنون در چه شرایطی بوده‌ایم و در آینده چقدر دانش آموخته اخلاق مدار می توانیم تربیت کنیم.پروژه ارتقای دانشگاه ها به سطح جهانی مورد سوال افراد مختلف از درون و بیرون دانشگاه هاست و ما باید پاسخ مناسبی برای این سوالات داشته باشیم.

وزیر علوم خاطر نشان کرد: ما باید بدانیم نتیجه تراز جهانی را در رتبه بندی ها می خواهیم ببینیم یا در ارائه خدمات. چه کار باید بکنیم که هدف مهم یا قابل توجهی برای داوطلبان خارجی باشیم؛ لذا یکی از شاخص ها همین مساله است. مطمئنا تلاش هایی در این زمینه صورت گرفته و حتما به سمت خوبی حرکت شده و با تلاش به نتایج بهتری هم می‌رسیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول