اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

وحدت:

آغاز فصل جدید تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور/ حمایت هزار میلیارد تومانی از صندوق‌های پژوهش

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از تسهیل تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان با کاهش حجم عملیات تصدی‌گری این صندوق و اعطای اختیارات به صندوق‌های پژوهش و فناوری خبر داد و گفت: فصل جدید همکاری میان صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق‌های پژوهش و فناوری با حمایت هزار میلیارد تومانی از این صندوق‌ها آغاز شده است.

آغاز فصل جدید تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور/ حمایت هزار میلیارد تومانی از صندوق‌های پژوهش

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در مراسم رونمایی از برنامه همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق‌های پژوهش و فناوری که صبح امروز در مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان برگزار شد، با اشاره به نقش این برنامه همکاری در اثرگذاری در حوزه علم و فناوری، گفت: همکاری‌های نزدیک صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق‌های پژوهش و فناوری، منجر به کمک بیشتر در حوزه علم و فناوری و اثرگذاری افزون‌تر شرکت‌های دانش بنیان خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف این برنامه در تمرکززدایی از برنامه‌های صندوق نوآوری و شکوفایی و حرکت به سمت استفاده از ابزارهای مالی موجود گفت: با تغییر نگرش به منظور تمرکززدایی از صندوق نوآوری و شکوفایی و حرکت به سمت استفاده از ابزارهای مالی موجود در کشور، تلاش شد فرآیندهای صندوق کوتاه‌تر شود. 

دبیر کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری درباره برنامه‌های این همکاری نیز گفت: بسته ویژه‌ای برای توسعه شتاب دهنده‌ها و استقرار شرکت‌های دانش بنیان متفاوت از برنامه قبلی، تدارک دیده شده و بستر کاری سرمایه‌گذاری‌ها نیز در این برنامه همکاری جدید فراهم شده است. 

وحدت با اشاره به تلاش برای کاهش حجم عملیات تصدی‌گری صندوق نوآوری و شکوفایی در فعالیت شرکت‌های دانش بنیان گفت: تسهیل تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان و فناور، از اهداف درنظر گرفته شده این برنامه است که با کاهش حجم عملیات تصدی‌گری صندوق نوآوری و شکوفایی محقق خواهد شد. 

وی در ادامه با اشاره به مدل تامین مالی این برنامه که شامل اعطای تسهیلات و اختصاص خط اعتباری به صندوق‌های است، گفت: مبلغ تسهیلات به سرمایه صندوق و عملکرد صندوق‌ها بستگی دارد. همچنین نرخ سود پایه درنظر گرفته شده 10 درصد است و با توجه به عملکرد و حوزه مورد نظر تا صفر درصد نیز کاهش خواهد یافت.

وحدت با بیان اینکه تامین مالی صندوق‌های پژوهش و فناوری 9 برابر سرمایه اولیه آنها خواهد بود، گفت: روال اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری انجام خواهد شد و هم اکنون هزار میلیارد تومان سرمایه به ۱۲ صندوق تخصیص داده شده است.

وی همچنین درباره تضمین اجرایی این برنامه و مدت زمان بازپرداخت تسهیلات نیز گفت: تضمین این صندوق‌ها به صورت چک و بر پایه عملکرد و اعتبار مالی صندوق پژوهش و فناوری است و مدت بازپرداخت تسهیلات نیز چهار ساله خواهد بود. 

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان با اشاره به مزیت مهم برنامه همکاری این صندوق با صندوق‌های پژوهش و فناوری، گفت: نگاه ما در صندوق نوآوری و شکوفایی به صندوق‌های پژوهش و فناوری راهبردی خواهد بود و امیدواریم با ارائه این برنامه، نقش‌آفرینی بیشتری در زیست‌بوم نوآوری داشته باشیم و نیازهای شرکت های کوچک در سطح کشور مرتفع شود. این طرح با تحت پوشش قرار دادن شرکت‌ها و حوزه‌هایی که به صورت مستقیم نمی‌توانند با صندوق همکاری کنند، ظرفیتی را فراهم کرد تا شرکت‌های فناور و استارت‌آپ‌های خلاق بتوانند نیازهای خود را از طریق صندوق های پژوهش و فناوری برطرف کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول