اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

غلامی:

صندوق‌های پژوهش و فناوری نقطه عطف حمایت از ایده‌های نو می شوند

وزیر علوم گفت: صندوق‌های پژوهش و فناوری می‌توانند با برنامه‌های جدید خود نقطه عطفی برای حمایت از ایده‌های فناورانه ایجاد کنند.

صندوق‌های پژوهش و فناوری نقطه عطف حمایت از ایده‌های نو می شوند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم رونمایی از برنامه همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق‌های پژوهش و فناوری، گفت: رویکرد جدید و جدی در رابطه با حمایت از حرکت‌های دانش بنیان شکل گرفته که این خود حرکتی ارزشمند است و نیاز به تلاش مستمر دارد.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط خاصی هستیم، گفت: در حال حاضر حساسیت‌های زیادی در کشور وجود دارد و نیازمند مدیریت بیشتری هستیم.

وزیر علوم با بیان اینکه صندوق‌های پژوهش و فناوری برنامه‌های جدیدی برای تأثیرگذاری بیشتر باید داشته باشند تا به هدف برسند، گفت: در بحث فعال‌تر کردن و تحرک بیشتر صندوق‌های پژوهش و فناوری، اقداماتی صورت گرفته و همه تلاش این بوده که موفق تر از گذشته عمل کنند. قطعاً برنامه‌هایی که صندوق نوآوری و شکوفایی برای صندوق‌های پژوهش و فناوری در نظر گرفته با دیدگاه آینده نگرانه بوده است.

به گفته غلامی، صندوق‌های پژوهش و فناوری تاکنون قدم‌های خوبی برداشته اند، ولی این برنامه جدید می‌تواند نقطه عطفی برای حمایت از ایده‌های فناورانه باشد. حمایت از ایده‌های دانش بنیان و فعالیت‌های استارت آپی نیاز به سرمایه گذاری ریسک پذیر دارد که این به پشتوانه جدی صندوق‌ها نیازمند است و امیدواریم شاهد حرکت‌های خوب صندوق‌های پژوهش و فناوری باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول