اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری:

صندوق نوآوری و شکوفایی نقش صندوق توسعه ملی برای اقتصاد دانش بنیان را برعهده گرفت

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به برنامه جدید حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان که در قالب «برنامه همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق‌های پژوهش و فناوری» رونمایی شده است، گفت: در مدل جدید همکاری، صندوق نوآوری و شکوفایی در واقع نقش صندوق توسعه ملی را برای اقتصاد دانش بنیان برعهده گرفته است.

 صندوق نوآوری و شکوفایی نقش صندوق توسعه ملی برای اقتصاد دانش بنیان را برعهده گرفت

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری طی سخنانی در مراسم رونمایی از برنامه همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق‌های پژوهش و فناوری که صبح امروز در مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان برگزار شد، با ابراز خرسندی از فرصت ایجاد شده برای خدمت‌رسانی بیشتر به شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: یکی از تقاضاهای صندوق‌های پژوهش و فناوری امروز عملیاتی شد و پس از این صندوق ها جایگاه خود را پیدا خواهند کرد.

وی با اشاره به جایگاه بالای صندوق‌های پژوهش و فناوری در بهبود شرایط اکوسیستم فناوری گفت: در توسعه اکوسیستم و زیست‌بوم دانش‌بنیان، ایجاد زیرساخت‌ها در اولویت اول و تسهیلات در گزینه‌های پنجم و ششم قرار دارد که در این میان جایگاه صندوق‌های حمایتی، نقش مهم به شمار می‌آید، لذا صندوق‌های پژوهش و فناوری باید در اکوسیستم‌ها نفوذ کنند تا اصلاح این زیست بوم اتفاق افتد.

ستاری در ادامه تصریح کرد: شکل‌گیری استارت‌آپ‌‌ها نیازمند تلاش است و اکوسیستم آن باید در پارک‌های علم و فناوری شکل گیرد که با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در حال وقوع است. هزینه‌های این طرح با زحمت زیادی برآورد شده است و مسئولان برای آن ریسک کرده‌اند، در نتیجه برای سربلندی آن باید تلاش بیشتری شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به تلاش‌ صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: در «برنامه همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق‌های پژوهش و فناوری» که امروز رونمایی شد، صندوق نوآوری و شکوفایی در واقع نقش صندوق توسعه ملی را برای اقتصاد دانش بنیان برعهده گرفته است. با این کار صندوق از کارهای اجرایی فاصله گرفت. در همین راستا صندوق نوآوری و شکوفایی روش‌های نوین سرمایه‌گذاری را در تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان نسبت به روش‌های سنتی توسعه خواهد داد.

وی در ادامه ابزار امیدواری کرد صندوق نوآوری و شکوفایی با کمک صندوق های پژوهش و فناوری در ماموریت‌های جدید سربلند بیرون آید.

ستاری با تاکید بر اینکه این اعتبارات باید توسط صندوق های پژوهش و فناوری در مسیر درستی به کار گرفته شود، گفت: این امر به همت صندوق پژوهش و فناوری اتفاق خواهد افتاد، در نتیجه مسئولیت این همکاری دو طرفه نیز باید پذیرفته شود و از سرمایه‌ای که در اختیار صندوق‌ها قرار داده می‌شود باید به درستی استفاده شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول