اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شلیک موشک بالستیک «بدرP-1» به شمال غربی یمن

یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله یک فروند موشک بالستیک «بدرP-1» را به سمت محل استقرار شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در صحرای میدی استان حجه واقع در شمالی غربی یمن شلیک کرد.

شلیک موشک بالستیک «بدرP-1» به شمال غربی یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله چهارشنبه‌شب یک فروند موشک بالستیک « بدرP-1» را به سمت مواضع شبه‌نظامیان وابسته به دولت مستعفی به ریاست عبدربه منصور هادی در صحرای میدی شلیک کرد.

یک منبع امنیتی یمن به پایگاه اطلاع‌رسانی نظامی (الاعلام الحربی) گفت که موشک نقطه‌زن « بدرP-1» دقیقا به هدف مورد نظر اصابت کرد که در پی آن شماری از شبه‌نظامیان کشته و یا زخمی شدند.

یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله صبح روز چهارشنبه نیز یک فروند موشک بالستیک «زلزال-۱» را به سمت محل استقرار شبه‌نظامیان در ورودی منطقه علب در منطقه عسیر واقع در جنوب عربستان شلیک کرده بود.

پایگاه اطلا‌ع‌رسانی «الاعلام الحربی» افزود: نیروهای یمنی امروز با انجام یک عملیات منحصر به فرد، بر تعدادی از پایگاه‌های مزدوران در منطقه علب مسلط شدند که به دنبال آن، تعدادی از شبه‌نظامیان کشته و سه خودروی نظامی آنها منهدم شدند.

نیروهای موشکی یمن دوشنبه‌شب گذشته نیز با شلیک یک فروند «زلزال-۱»، انبار سلاح و مهمات ائتلاف سعودی در شمال استان حجه را هدف قرار داده بودند.

حملات ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور، حدود چهار سال است که آغاز شده و موجب کشته و زخمی شدن هزاران نفر از مردم این کشور شده است.

نیروهای امنیتی و نظامی یمن نیز برای مقابله با تجاوزات ائتلاف سعودی-اماراتی گزینه مقاومت را انتخاب کرده و با ساخت انواع و اقسام موشک در صدد مقابله برآمده‌اند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول