اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

معاون وزیر حمل و نقل افغانستان خبرداد

مذاکره با بانک جهانی برای تأمین مالی خط آهن خواف - هرات/ تقدیم طرح تطبیقی چابهار به دولت افغانستان

معاون وزیر حمل و نقل افغانستان گفت: طرح تطبیقی چابهار از طرف افغانستان نهایی شده و به زودی به دولت تقدیم می‌شود و امیدواریم دولت هرچه زودتر این طرح را تصویب کند.

مذاکره با بانک جهانی برای تأمین مالی خط آهن خواف - هرات/ تقدیم طرح تطبیقی چابهار به دولت افغانستان

به گزارش خبرنگار اعزامی گروه اقتصادی خبرگزاری فارس به چابهار، امام محمد وری‌ماچ بعدازظهر امروز در حاشیه افتتاح مکنده‌های غلات و جرثقیل‌های گنتری کرین در بندر چابهار که با حضور وزیر راه و شهرسازی ایران و معاون وزیر حمل و نقل هندوستان انجام شد، اظهار داشت: همه می‌دانیم که کشور افغانستان یکی از شرکای بالقوه در بندر چابهار است.

وی افزود: برنامه‌هایی که افغانستان در دست اقدام دارد طرح تطبیقی چابهار است که از طرف افغانستان نهایی شده و به زودی به کابینه تقدیم می‌شود که امیدواریم کابینه جمهوری اسلامی افغانستان زودتر این طرح را تصویب کند.

معاون وزیر حمل و نقل افغانستان گفت: بحث‌های چابهار در این اواخر بسیار جدی است و شاهدیم برای اولین بار صادرات افغانستان از طریق بندرچابهار آغاز شده و صادرات حدود ۷۵۰ تن حبوبات و سنگ‌های قیمتی را به هندوستان آغاز کرده‌ایم و این نشانه علاقه‌مندی و جدی بودن ما است.

وی گفت: در خط آهن خواف - هرات کارها جریان دارد بحث‌هایی که در اداره خط راه‌آهن افغانستان نیز داریم بحث‌هایی است که از این خط در داخل افغانستان به صورت حلقه‌ای استفاده کنند، ضمن این که با کشورهای آسیای مرکزی در این زمینه مباحث جریان دارد.

معاون وزیر حمل و نقل افغانستان گفت: صحبت‌هایی با بانک جهانی داشته‌ایم و امیدواریم بتوانیم در کنار پیشرفت‌ها با مطالعات امکان‌سنجی با جذب بودجه کارهای بعدی آغاز شود.

وی با بیان اینکه طرح تیرپارک‌ها و ترمینال‌ها در افغانستان نهایی شده است، گفت: امیدواریم آسیای جنوبی هرچه زودتر از طریق بندر چابهار به آسیای میانه متصل شود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول