اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

استقبال از سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی در توسعه خط ریلی شرق

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خط ریلی توسعه محور شرق در حال اجرا است، گفت: از کشورهایی که دوست دارند، در این کریدور سرمایه‌گذاری کنند، دعوت می‌کنیم در توسعه محور شرق و این خط استقبال کنند.

استقبال از سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی در توسعه خط ریلی شرق

به گزارش خبرنگار اعزامی گروه اقتصادی خبرگزاری فارس به چابهار، محمد اسلامی بعد از ظهر امروز در حاشیه آغاز به کارگیری هشت دستگاه مکنده غلات و پنج جرثقیل گنتری کرین که با حضور معاون وزیر حمل و نقل افغانستان و معاون وزیر حمل و نقل هندوستان به بهره‌برداری رسید، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ابتدا روز چابهار را به مردم این استان، کشور ایران و کشورهای همسایه و شرکای استراتژیک ما در بندر اقیانوسیه چابهار و این کریدوری ترانزیتی تبریک می‌گویم.

وی افزود: روز گذشته اولین محموله صادراتی برای استفاده از این کریدور در قالب بار کانتینری با حضور رئیس جمهور افغانستان بارگیری شد و ۲۳ کانیتنر حامل حبوبات و سنگ‌های قیمتی به چابهار رسید و در این کشتی کانتینری با حضور مقامات ایرانی و خارجی بارگیری می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: کریدور شمال - جنوب و اتصال اقیانوس هند به آسیای میانه جزو برنامه‌هایی است که کشورهای منطقه هر کدام دارای برنامه و اراده مشخص برای آن هستند و ایران هم به عنوان یک کشور صلح‌جو همواره با صمیمت همکاری‌ خود را با کشورهای منطقه، افغانستان و هندوستان توسعه خواهد داد.

اسلامی افزود: این فعالیت‌ها به کشورهای ذی‌نفع در امور ترانزیت شمال - جنوب با محوریت چابهار کمک خواهد کرد.

وی گفت: پیام ایران به کشورها این است که ما دارایی و ثروت و قابلیت خود را برای تسهیل همکاری‌ها عرضه کرده‌ایم و با مشارکت کشورها آمادگی داریم همکاری‌ها را گسترش دهیم و بر شکوفایی اقتصادی در این منطقه از کره زمین سرعت دهیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: برای خط ریلی توسعه شرق که هم‌اکنون در حال اجرا است از کشورهایی که دوست دارند، در این کریدور سرمایه‌‌گذاری کنند، دعوت می‌کنیم و آماده‌ایم که از سرمایه‌گذاری آنها در توسعه محور شرق و این خط استقبال کنیم.

اسلامی افزود: ظرفیت بندر چابهار در سال گذشته به ۸ میلیون تن در سال افزایش یافت و با قدرت تخلیه و بارگیری کانتینری ۳۰۰ هزار TEU در حال انجام فعالیت‌ها است و در طرح توسعه ظرفیت این بندر به ۷۷ میلیون تن در سال افزایش می‌یابد.

وی گفت: ایران با مشارکت این کشورها این اراده را دارد که طرح توسعه بندر چابهار را شتابان‌تر دنبال کند، امیدواریم با تکمیل زیرساخت‌ها و شتاب دادن به پروژه خط آهن چابهار بتوانیم به این ظرفیت برسیم.

وزیر راه و شهرسازی درباره خط آهن خواف - هرات و اتصال چابهار و افغانستان از طریق ریل بیان کرد: این مسیر ریلی چهار قطعه است و سه قطعه آن کار شده است یک قطعه هم دولت افغانستان باید اجرا کند.

اسلامی گفت: اتصال ریلی به پاکستان، افغانستان، ترکمنستان و آذربایجان جزو اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران است که امیدواریم سریع‌تر تکمیل شود.

وی افزود:‌یکی از اقدامات دشمنان مشترک ما و کشورهای منطقه ایجاد ناامنی در منطقه است، اما توسط مردم امنیت در کشور و استان سیستان و بلوچستان برقرار است و هیچ گونه مشکل امنیتی در این مناطق نداریم.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول