اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

شریعتی نیاسر مطرح کرد

هزینه تحصیل در ایران ارزان تر از سایر کشورها است/ بیشترین آمار بیکاری میان فارغ‌التحصیلان علوم انسانی

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: هزینه تحصیل در ایران ۱۰ تا ۲۰ برابر ارزان تر از سایر کشورهاست ولی دانش آموخته های باارزش تری تحویل می دهیم اما آنان را ارزان به دست بهره بردار می رسانیم.

هزینه تحصیل در ایران ارزان تر از سایر کشورها است/ بیشترین آمار بیکاری میان فارغ‌التحصیلان علوم انسانی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست هم‌اندیشی پروژه اقتصاد مقاومتی که صبح امروز با محوریت «ارتقای ۵ دانشگاه و ۵ پژوهشگاه برتر کشور به تراز بین‌المللی» در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد، گفت:آمار بیکاری در دانش آموختگان علوم انسانی بیشتر است اما دانش آموختگان دانشگاه های برتر کمتر بیکار می مانند که باید بتوانیم طرحی نو در اندازیم.

وی افزود: سیاست ما حمایت از کالای ایرانی است و محصول دانشگاه هم که نیروی انسانی است باید در این سیاست قرار گیرد. به گفته امام خمینی دانشگاه کارخانه انسان سازی است که ما بر اساس این فرموده امام به دنبال فرهنگ سازی و سپس به دنبال محصول محوری هستیم.

وی گفت: هزینه تحصیل در ایران ۱۰ تا ۲۰ برابر ارزان تر از سایر کشورهاست ولی دانش آموخته های باارزش تری تحویل می دهیم اما آنان را ارزان  به دست بهره بردار می رسانیم.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه پروژه ارتقای ۵ دانشگاه و ۵ واحد پژوهشی کشور به تراز بین المللی یکی از چهار پروژه اقتصاد مقاومتی بود که به حوزه معاونت آموزشی وزارت علوم ارائه شد و از دو سال گذشته در این خصوص فعالیت های زیادی انجام شد و برای تمام دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در پیوستن به این طرح دعوت نامه ارسال شد گفت: براساس شاخص های موجود، ۱۶ دانشگاه و ۹ پژوهشگاه برای قرار گرفتن در این برنامه انتخاب شدند و پژوهشگاه رویان، پژوهشگاه صنعت نفت و موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم سازی رازی نیز به این طرح اضافه شدند.

شریعتی نیاسر ادامه داد: در این رابطه تاکنون ۹۰ جلسه کارگروه پروژه، ۳۰ جلسه کمیته هدایت و نظارت پروژه تشکیل شده و همچنین منابع غنی برای آن تهیه و تدوین شده است. همچنین از دانشگاه ها درخواست شد که یک درصد از اعتبارات هزینه ای و سه تا پنج درصد از درآمدهای اختصاصی را به حمایت از این پروژه اختصاص دهند و نیز سه جلسه جهت روش های ارتقای علوم انسانی در این جلسات برگزار شد.

معاون آموزشی وزیر علوم خاطرنشان کرد: یکی از عوامل موثر پیشبرد اهداف طرح مذکور، اهداف پروژه ارتقای ۵ دانشگاه و ۵ پژوهشگاه  به تراز بین المللی، تأمین اعتبار کافی است. پیشنهاد ما اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان سالانه برای این پروژه بود که بنا به دلایلی تأمین نشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول