اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

ذاکری در گفت‌وگو با فارس:

پیشرفت‌های چشمگیری در چهار حوزه مهندسی داشته ایم

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت:در چهارحوزه مهندسی برق قدرت،ماشین های الکترونیکی،مهندسی راه آهن و مهندسی عصبی پیشرفت های چشمگیری داشته ایم.

 پیشرفت‌های چشمگیری در چهار حوزه مهندسی داشته ایم

جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس گفت:در حوزه مهندسی برق قدرت، ماشین های الکترونیکی، مهندسی راه آهن و مهندسی عصبی پیشرفت‌های چشمگیری داشته ایم و در این زمینه ها پروژه های مشترکی را با کشورهای اروپایی تعریف کرده ایم.

وی افزود: در روابط بین المللی با کشورهای اروپایی، دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان هماهنگ کننده، پروژه های مختلفی را با محتواهای پزشکی،علوم انسانی و صنعتی دنبال می کند که در این مسیر با استقبال دانشگاه ها و مراکز علمی اروپایی روبرو بوده ایم؛ به طوری که پیشگام پیگیری موضوعات علمی توسط کشور آلمان هستیم.

ذاکری با تاکید بر لزوم شکل‌گیری دیپلماسی علمی بین دانشگاه‌های مختلف بیان کرد: باید تعامل و پویایی بین دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های حوزه تحصیلات تکمیلی با تعریف پروژه‌های مشترک و بهره‌مندی از توانمندی‌های شرکت‌های اجرایی گسترش یابد و از این طریق بیش از پیش ظرفیت‌های مراکز علمی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران تصریح کرد: دو دانشکده کم‌نظیر در کشور شامل دانشکده «مهندسی پیشرفت» و «فناوری‌های نوین» در دانشگاه علم و صنعت ایران طی یک دهه گذشته  راه‌اندازی شده که در حوزه نانو ، انرژی و ماهواره  فعالیت می‌کنند و تاکنون سه برنامه راهبردی در ارتباط با صنعت در دانشگاه علم و صنعت ایران اجرایی شده و یک برنامه راهبردی نیز در حال اجراست.

وی در پایان ادامه داد: در دانشگاه علم و صنعت ایران از همکاری‌های بین دانشگاهی و مشترک اعضای هیات علمی حمایت می‌شود و این امتیازات در آیین نامه‌های پژوهشی ما لحاظ شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول